گوگل ادز (تبلیغات گوگل) و تاثیر آن در سئو سایت و رتبه الکسا

گوگل ادورز سرویسی برای نمایش لینک سایت در صفحات اول  نتایج کلمات مرتبط در ازای پرداخت هزینه میباشد .


تاثیر گوگل ادورز در رنکینگ

این سوال پیش خواهد آمد که آیا گوگل ادورز تاثیری در سئو سایت و پروسه بهینه سازی سایت خواهد داشت.در پاسخ می بایست بیان نمود گوگل ادوردز اگرچه در رنکینگ طراحی سایت شما تاثیر مستقیم چندانی نخواهد داشت اما گاهی به دلیل کاوش گوگل در صفحات طراحی وب سایت شما منجر به نمایش صفحات فرعی شما در رنکینگ بالاتری خواهد شد و ایندکس گذاری سریع صفحات طراحی وب سایت شما را نتیجه خواهد داشت که در سئو سایت شما تاثیرگذار خواهد بود. افزایش ترافیک که به دلیل نمایش طراحی سایت شما در نتیجه جستجو می باشد برای اهداف کسب وکاری شما موثر می باشد و سودآوری لازمه را در کسب خواهند نمود. گوگل ادوردز برای سایت هایی که عمر کوتاه تری دارند اثرگذاری بیشتری خواهد داشت زیرا گوگل به صورت مرتب در صفحات طراحی وب سایت کاوش می نماید تا در رنکینگ مناسبی صفحات را در نتایج جستجو به نمایش بگذارد.

نکته: .البته این امر در سایت هایی که بهینه سازی و سئو مناسبی ندارند و به درستی به موتورهای جستجو معرفی نشده اند موثرتر است.

فیلتر بودن گوگل ادورز در ایران

البته بدلیل فیلتر بودن سرویس تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز) این امکان همیشه براحتی در دسترس کاربران داخلی قرار ندارد

تاثیر گوگل ادورز در رنک آلکسا

از آنجائیکه رنکینگ آلکسا بر مبنای تعداد کلیک سایت پایه گذاری شده، تعداد کلیک های مستقیمی که از سمت گوگل به سایت ارجاع میشود باعث بهبود رتبه آلکسا میشود و  در کوتاه مدت رتبه سایت به شکل قابل توجهی بهبود میابد.

 

گردآوری: تحریریه


مقاله قبلیبرخی استراتژی های CTA (call to action) در طراحی سایت
مقاله بعدیوب 2 چیست؟ | راهنمای جامع WEB2
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه