نقش های بازاریابی دیجیتال

صنعت بازاریابی دیجیتال چندین شغل و نقش مختلف را در خود جای داده است که هر کدام به مهارت ها و ویژگی های متضاد نیاز دارند – اگرچه برخی مکمل یکدیگر هستند. نقش های کلیدی بازاریابی دیجیتال عبارتند از:

سئو. مسئول بهینه سازی موتورهای جستجو، تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت ها، امتیازدهی در برابر رقبا، ایجاد یک استراتژی مبتنی بر داده برای بهبود رتبه بندی.
محتوا. شامل کپی رایترها برای ایجاد نسخه برای وب سایت ها و استراتژیست ها برای برنامه ریزی کمپین ها، تقویم های وبلاگ و موارد دیگر.
رسانه های اجتماعی. نوشتن پست برای کانال های مختلف رسانه های اجتماعی، برنامه ریزی و مدیریت یک تقویم، پاسخ به پاسخ های مشتریان.
PPC. مدیریت کمپین های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک، که شامل نظارت بر بودجه و هزینه، پیگیری عملکرد و توصیه رویکردهای جدید است.
Lead Gen. ایجاد سرنخ‌های جدید برای کسب‌وکار، چه از طریق مدیریت یک استراتژی خروجی یا پرداختن به درخواست‌های ورودی.