سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو از اولین و مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ میباشد.
SEO یا Search Engine Optimization معمولا شامل تغییراتی در سایت می شود که آنرا برای کاربر و موتور جستجو بهینه میکند. هرچند ممکن است این تغییرات کوچک باشد ولی گاهی تاثیر قابل توجهی در رتبه و ترافیک سایت از جانب موتورهای جستجو دارد.
جمع آوری اطلاعات صفحات وب بصورت خودکار در موتورهای جستجو (گوگل، یاهو، بینگ و غیره) انجام می شود و سئو سایت کمک می کند موتورهای جستجو درک بهتری از صفحه های وب سایت شما داشته باشند و در نتیجه وب سایت شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجو در رتبه بهتری قرار گیرند.
مزایا. دستیابی به جایگاه مناسب در نتایج گوگل فواید زیادی دارد. از جمله میتوان به برندینگ، افزایش درامد، افزایش ورودی ارگانیک و در نتیجه افزایش ترافیک و ایجاد یک رابطه پایدار با مشتری اشاره کرد.
معایب. سئو کار زمان بری است و بنابراین صبر لازم است. بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل میتواند بر رتبهبندی شما نیز تأثیر بگذارد - که میتواند به معنای تغییر استراتژی شما باشد.
در دنیای امروزی وب و بازاریابی دیجیتالی، سئو و سئو مارکتینگ جزء موارد اجتناب ناپذیر در وب سایت هاست.
آموزش سئو و ابزارهای آنالیز سئو