دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال به استفاده از وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، دستگاه‌های تلفن همراه، رسانه‌های اجتماعی ، موتورهای جستجو و سایر ابزارهای دیجیتال برای تبلیغ و فروش محصولات و خدمات گفته می‌شود.

بازاریابی دیجیتال، پلتفرم‌های دیجیتال مانند وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل، رسانه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو را برای تبلیغ و فروش موثر محصولات و خدمات به کار می‌گیرد. این روش با ارائه رویکردی نوآورانه به شرکت‌ها برای تعامل با مصرف‌کنندگان و تجزیه و تحلیل رفتارهای آنها، مکمل روش‌های سنتی بازاریابی است. بازاریابی دیجیتال با پذیرش گسترده اینترنت در دهه 1990 رواج پیدا کرد. امروزه، شرکت‌ها استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال و سنتی را برای دسترسی موثر به مخاطبان خود ادغام می‌کنند، اگرچه چالش‌های منحصر به فردی از جمله تکامل سریع کانال‌های دیجیتال و استفاده از داده‌ها ایجاد می‌شود.