بازاریابان دیجیتال درست مانند بازاریابان سنتی از شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) استفاده میکنند . KPIها به آنها اجازه میدهند عملکرد بلندمدت ابتکارات بازاریابی خود را اندازهگیری کرده و آن را با تلاشهای رقبای خود مقایسه کنند.
در ادامه برخی از رایجترین شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) که بازاریابان میتوانند برای سنجش میزان موفقیت خود از آنها استفاده کنند، آورده شده است:
- نرخ کلیک : این شاخص کلیدی عملکرد (KPI) معمولاً برای اندازهگیری اثربخشی تبلیغات آنلاین استفاده میشود، که با شمارش تعداد افرادی که روی یک تبلیغ خاص کلیک کردهاند به عنوان درصدی از کل افرادی که ممکن است آن را دیده باشند، محاسبه میشود.
- نرخ تبدیل : نرخ تبدیل حتی فراتر از نرخ کلیک عمل میکند و درصد افرادی را که اقدام مطلوبی مانند خرید انجام دادهاند، به کل مخاطبانی که یک تبلیغ یا پروموشن خاص به آنها دسترسی پیدا کرده است، مقایسه میکند.
- ترافیک رسانههای اجتماعی : این شاخص تعداد افرادی را که با پروفایلهای رسانههای اجتماعی یک شرکت تعامل دارند، ردیابی میکند. این شاخص شامل لایکها، فالوها، بازدیدها، اشتراکگذاریها و/یا سایر اقدامات قابل اندازهگیری میشود.
- ترافیک وبسایت : این معیار تعداد افرادی را که در یک بازه زمانی مشخص از وبسایت یک شرکت بازدید میکنند، ردیابی میکند. در میان سایر کاربردها، میتواند به شرکتها کمک کند تا میزان اثربخشی تلاشهای بازاریابی خود را در هدایت مصرفکنندگان به سایتشان ارزیابی کنند.