اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer marketing) یک روش بازاریابی دیجیتال است که از افراد شناخته شده و تاثرگذار در فضای مجازی برای رساندن پیام برند و یا کسب و کار به بازار استفاده میشود. درواقع شما در این روش به افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسرها (influencers) مبلغی را پرداخت میکنید که محصول یا خدمات شما را به شکل مستقیم و غیرمستقیم برای مشتریها تبلیغ کنند.
این افراد برای شما محتوا تولید میکنند و شما را به فالوئرهای وفادار خود پیشنهاد میدهند. آنها در گفتگوهای مرتبط با محصول یا خدمات شما شرکت میکنند و تعداد طرفدارانتان را افزایش میدهند. بنابراین شناسایی و جذب آنها به سمت برند پیش از اینکه رقبا این کار را انجام دهند موفقیت را تضمین خواهد کرد.
اینفلوئنسر مارکتینگ شامل مراحل زیر می باشد:
1- پیدا کردن اینفلوئنسرهایی که در زمینه محصول یا خدمات شما فعالیت میکنند و یا علاقه مند به فعالیت هستند.
2- ترتیب دادن کمپین بازاریابی از طریق اینفلوئنسرهای نهایی شده.
3- بررسی و کنترل نتایج برای رسیدن به میزان فروش دلخواه یا جذب تعداد فالوئرهای مورد نظر