دنیای دیجیتال چالشهای خاصی را برای بازاریابان ایجاد میکند. به عنوان مثال، کانالهای دیجیتال به سرعت در حال گسترش هستند و بازاریابان باید با آنها همگام باشند و نحوه استفاده مؤثر از آنها را کشف کنند. بازاریابان همچنین میتوانند تجزیه و تحلیل و استفاده مؤثر از حجم عظیم دادههایی را که میتوانند از طریق این پلتفرمها جمعآوری کنند، چالش برانگیز بیابند.
شاید از همه مهمتر، مصرفکنندگان به طور فزایندهای در معرض تبلیغات دیجیتال و سایر عوامل حواسپرتی قرار گرفتهاند و این امر جلب توجه آنها را دشوارتر میکند.