- بازاریابی ایمیلی | ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ استفاده از ایمیل برای ترفیع (معرفی، تبلیغ و ....) محصول و یا خدمت است. اما تعریف بهتری از بازاریابی ایمیلی استفاده از ایمیل جهت توسعه روابط با مشتریان است.

ایمیل مارکتینگ  می تواند منجر به تحول چشم گیری در کسب و کارها گردد.
تحقیقات نشان می دهد پس از سئو ، ایمیل مارکتینگ در رتبه دوم تاثیرگذارترین ابزارهای مناسب برای بازاریابی اینترنتی قرار گرفته است. اجرای اصولی و درست، ایمیل مارکتینگ می تواند تا 30 درصد فروش یک کسب و کار را افزایش داده و یک ارتباط منسجم و مرتب را بین کسب و کارها و مشتریان برقرار نماید.

مزیت بزرگ ایمیل مارکتینگ در مقایسه با رسانه های اجتماعی این است که خریداران بالقوه و مشتریان به احتمال بیشتری ایمیل را می بینند. صرف ارسال ایمیل به این معنا نیست که همه افرادی که ایمیل را دریافت کرده اند پیامتان را خواهند دید، ولی ایمیل ارسال شده تا زمان پاک شدن در صندوق کاربر خواهد ماند.

بازاریابی ایمیلی می تواند درآمد شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، اگر آن را به درستی انجام دهید. این روشی عالی برای هدایت کاربران به بازدید از وب سایت یا وبلاگ شما است و ترافیک بیشتر معمولا به معنای درآمد بیشتر است.