استراتژی بازاریابی دیجیتال | Digital Marketing Strategy

استراتژی دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ اقداماتی است که کمک می‌کند به اهداف تان در کسب و کار و غیره دست پیدا کنید.  مثلاً، بر کدام بازارها و محصولات متمرکز شود و برای فعالیت‌های بازاریابی چه مقدار هزینه کند. تاثیر یک استراتژی دیجیتال درست، برای یک کسب‌و‌کار بسیار شگفت انگیز است.

قبل از تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ، باید برای تعیین دقیق اهداف و اهداف و خواسته هایتان را از بازاریابی دیجیتال تعیین کنید.

برای تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال نیاز به یک برنامه دیجیتال مارکتینگ دارید تا بتوانید مراحل دیجیتال مارکتینگ را به خوبی تشریح نمایید.داشتن استراتژی بازاریابی دیجیتال تاثیر به سزایی در تبلیغات آنلاین دارد .

انواع اصلی استراتژی های بازاریابی عبارتند از:

- استراتژی های محصول

- استراتژی های قیمت گذاری

- استراتژی های ترفیع

- استراتژی های توزیع

آنچه مهم است اینکه بدانیم درتمام استراتژی های بازاریابی دیجیتالی مراحل ذیل باید انجام شود:

- تعیین اهداف کمپین

اولین قدم در تعیین استراتژی بازاریابی دیجیتال ، مشخص کردن اهداف کمپین می باشد. این اهداف شامل افزایش فروش، برندینگ، افزایش ترافیک، ایجاد حس وفاداری در بین مشتریان، بازگرداندن مشتریان قبلی وغیره میباشد.

- تعیین بازار هدف (انتخاب مشتری شما)

مشخص کردن بازار هدف و جامعه هدف با توجه به استراتژی های کوتاه مدت و بلند مدت سازمان و یا کمپین.

- شناخت بازار هدف

مشخص کنید جامعه هدف شما چه ویژگی هایی دارد: این بررسی ها شامل بررسی موقعیت، سن، درآمد، عنوان شغلی، اهداف زندگی، چالش های زندگی، علاقه مندی ها، سرگرمی ها و اولویت های مشتریان شما میباشد.

- تعیین بسترها و ابزار لازم

انتخاب بسترهای لازم برای رسیدن به برنامه بازاریابی دیجیتال .این بسترها و ابزارها شامل طراحی سایت، سئو، پلتفرم های تبلیغات آنلاین، شبکه های اجتماعی و غیره می باشد.

- تعیین ابزارهای اندازه گیری

بنا به انتخاب بستر مورد نظر در بخش قبلی، ابزار متناسب با آن انتخاب و مشخص میگردد.

ارزیابی نتایج

بررسی نتایج کمپین با ابزارهای اندازه گیری و ادامه و یا اصلاح روند فعلی.