ROI بازاریابی دیجیتال (بازده سرمایه) بسیار بیشتر از بازپرداخت اولیه تبلیغات بنری استاندارد است. بازاریابی محتوای ارگانیک نیز یک بازیگر اصلی در فضای بازاریابی دیجیتال است.
دیجیتال مارکتینگ فراتر از تبلیغات به مشتریان می رسد. حدود 70 درصد از کاربران اینترنت می خواهند از طریق محتوا در مقابل تبلیغات سنتی در مورد محصولات بیاموزند (MDG، 2014).
بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوا را هدایت می کند. پنج تاکتیک برتر بازاریابی محتوای B2B عبارتند از محتوای رسانه های اجتماعی (92%)، خبرنامه های الکترونیکی (83%)، مقالات در وب سایت شما (81%)، وبلاگ ها (80%) و رویدادهای حضوری (77%) (منبع). ).
بازاریابی دیجیتال برای سئو بسیار مهم است. اولین نتایج جستجوی ارگانیک در حساب Google برای 32.5٪ از سهم ترافیک برای یک عبارت جستجو (Chitka)
همانطور که از نام آن مشخص است، نرخ بازگشت سرمایه یا Return Of Investment (ROI) سود حاصل از هر سرمایهگذاری در کسبوکار است که به صورت درصد محاسبه می گردد. ROI برای تحلیل نتایج سرمایهگذاریها و تصمیمگیریهای بعدی در کسبوکار مورد استفاده قرار میگیرد.
اگر صاحب کسبوکار هستید و یا در کسبوکاری مشغول به فعالیت هستید، حتماً میدانید که اندازهگیری نتایج کمپینهای بازاریابی و تبلیغاتی یک ضرورت است چراکه هزینه های بازاریابی و تبلیغات برای کسبوکارها زیاد است.
در مارکتینگ هم ROI برای بررسی میزان تأثیر کمپینهای مختلف محاسبه میشود که همانطور که گفتیم به آن MROI (Marketing Return On Investment) یا ROIM (Return On Marketing Investment) گفته میشود.
بررسی نرخ بازگشت سرمایه ROI در دیجیتال مارکتینگ (که به آن Digital marketing ROI میگویند) در این بهینهسازی به شما کمک میکند.
بطور خلاصه ۲ دلیل عمده محاسبه ROI در کسب و کارها عبارتند از:
- بررسی نتایج فعالیتهای بازاریابی در حال اجرا
- تصمیم گیری در مورد ادامه و یا تغییر جهت آنها
نحوه محاسبه نرخ بازگشت سرمایه
نحوه محاسبه نرخ بازگشت سرمایه (ROI و DMROI) به صورت کلی با فرمول ذیل محاسبه میگردد:
(نرخ بازگشت سرمایه = سود کسب شده - هزینه انجام شده / هزینه انجام شده)
نرخ بازگشت سرمایه برابر است با سود کسب شده منهای هزینه انجام شده تقسیم بر هزینه انجام شده