سئو

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل (SEO / search engine optimization) بخشی مهم و تاثیرگذار از بازاریابی اینترنتی است که تمرکز آن بر بهینه سازی ساختار و محتوای سایت می باشد.سئو یا بهینه سازی سایت برای افزایش نمایش و بازدید سایت بسیار مهم است. سئو  وب سایت عامل موثری برای ایندکس سایت شما درموتورهای جستجو است و کمک می کند مشتری بیشتری را جذب نمایید.

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.

سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.

سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئوکار انجام می شود.

الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق سئو بدانند.

تعریف سئو

سئو سایت به معنی انجام تمام فرآیندهایی است که باعث می شود سایت شما نتایج بهتری را در گوگل و سایر موتورهای جستجو کسب کند. سئو مارکتینگ به عنوان یکی از اجزای مهم دیجیتال مارکتینگ مورد توجه قرار میگیرد.

عوامل مهم سئو عبارتند از: نحوه طراحی سایت ، محتوای سایت و معرفی به موتورهای جستجو . بنابراین هیچ متخصص سئوی سایتی نمی تواند به تنهایی باعث بهبود وضعیت سایت شما شود و شما علاوه بر اینکه باید یک سایت مناسب و بهینه سازی شده برای گوگل داشته باشید نیاز دارید که محتوای مناسب نیز در سایت خود تولید کنید (مطابق با استانداردهای گوگل).

سئو یک کار دراز مدت است به این دلیل که الگوریتم های گوگل در طول زمان تغییر می کنند و همچنین قدرت رقبای شما نیز متغیر است. به همین دلیل برای اینکه نتیجه مناسب از سئو سایتتان بگیرید باید در طول زمان و به صورت مداوم بر روی سئو سایت شما کار شود.

تعریف سئو



خدمات سئو

سئو سایت باید به متخصص بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو سپرده شود. با مشاوره و خدمات سئو ما، افزایش رتبه یا رنک گوگل سایت شما ممکن خواهد شد.

خدمات سئو



اهمیت سئو

 پس از فراگیر شدن موتورهای جستجو در اینترنت ، همه به دنبال این بودند که وب سایت خود را در صفحات نخست موتورهای جستجو بالاخص گوگل به نمایش درآورند. این رقابت ها و کشمکش های میان رقبای مختلف سبب شد که دانش سئو روز به روز پیچیده تر شده و امروزه به جرئت می توان گفت که سئو، شکل بسیار پیچیده ای به خود گرفته است.

  توجه داشته باشید که در سئو عوامل زیادی دخیل هستند. این کار فقط معرفی کردن سایت به موتورهای جستجو و گوگل نیست . بلکه خدمات سئو همه عواملی را شامل می شود که به افزایش بازدید و در نتیجه فروش از طریق سایت می شود.

سئو (SEO) و یا بهینه سازی سایت مخفف Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد. در ابتدا نیاز به سئو ، زمانی مطرح شد که بازاریابی اینترنتی آغاز شد و بسیاری از فضای وب شروع به کسب درآمد کردند.

اهمیت سئو



اهداف سئو سايت

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد.

بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.

بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند.

اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کليدي رقابتي "بيمه خودکار" 1.5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خود اختصاص مي‌دهد، اين بدين معني است که 3 جايگاه اول 58.4 درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص مي‌دهد. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شود.
يک مطالعه ديگر نشان مي‌دهد جستجو کنندگان خيلي دوست دارند روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنند؛ اين مطالعه مشخص مي‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک مي‌کنند و تنها 27.3 درصد کاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک مي‌کنند. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکت‌ها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.

باعث ایجاد برند می شود.

باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.

باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.

باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.

بهترین ابزار برای تبلیغات است.

اهداف سئو سايت



سئو درون صفحه و سئو بیرون صفحه

سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

 

سئو درون صفحه (On Page SEO)

سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و ... مرتبط مي‌شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

 

سئو بیرون صفحه (Off Page SEO)

بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي‌شد، روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود؛ اين شامل تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند) متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.

سئو درون صفحه و سئو بیرون صفحه



نکات مهم در سئو

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به معنی انجام تمام فرآیندهایی است که باعث می شود وب سایت نتایج بهتری را در گوگل و سایر موتورهای جستجو کسب کند.به طور خلاصه سئو سایت یعنی از بین بردن مشکلات کدنویسی و قالب گرافیکی سایت .

در ادامه نکته کاربردی در زمینه بهینه سازی و سئو سایت را.ببینید:

 

بر گوگل تمرکز کنید و گوگل را معیار سئو قرار دهید

علاوه بر استفاده اکثریت مطلق کاربران ایرانی از گوگل، اهمیت این نکته در این است که هر کاری که برای ارتقاء در گوگل انجام دهید منجر به ارتقاء در سایر موتورهای جستجو نظیر بینگ و غیره نیز می شود. زیرا:

گوگل بهترین الگوریتم های جستجو را دارد 
و بهترین راهنمایی ها و دستورالعمل ها را برای بهبود کیفیت وبسایت ها ارائه می دهد

 

صفحه اول نتایج گوگل را هدف گذاری کنید و در صفحه اول ، سه رتبه اول را

اگر در سه رتبه اول نباشید، کمتر از 10 دصد از جستجوها نصیبتان میشود.

 

هرگز به فکر فریب گوگل نباشید.سئو را برای کاربرها انجام دهید نه برای گوگل

هر تکنیکی از سئو را که به کار می برید با این هدف باشد که کسانی که دنبال محتوای شما می گردند راحت تر آن را پیدا کنند و از سایت شما بیشتر از سایت رقبا بهره ببرند. 

این دیدگاه را در تمام مراحل و تکنیک های سئو حفظ کنید، زیراکه بهترین ضامن برای موفقیت شما خواهد بود

 

سایت شما حتما ریسپانسیو باشد

 با توجه به رشد فروش موبایل های هوشمند و تبلت و همچنین گسترش اینترنت موبایل نسل سوم و چهارم در کشور، پیش بینی می کنیم این آمار بیش از این ها رشد داشته باشد.
- از طرفی گوگل نیز که صاحب اندروید است تصمیم گرفته سایت هایی که ریسپانسیو و به قول خودش mobile-friendly نیستند را از نتایج جستجوی موبایل حذف کند.
- پس برای راحتی کاربران که بیشتر از موبایل و تبلت برای مرور صفحات وب استفاده می کنند و همچنین برای جذب کاربر و مشتری از نتایج جستجوی گوگل، فقط و فقط به فکر وبسایت ریسپانسیو باشید. اگر به تازگی قصد راه اندازی سایت دارید، هرگز سراغ سایت های غیر ریسپانسیو نروید. و اگر قبلا وبسایتی داشته اید که ریسپانسیو نیست، تغییر و تحول آن را در اولویت کارها و هزینه های خود قرار دهید. از صرف هزینه برای این کار نترسید و زمان را از دست ندهید. فردا دیر است...

 

هرگز لینک نخرید.فقط بطور طبیعی لینک جذب کنید

گرچه خرید لینک همیشه مغایر با دستورالعملهای گوگل بوده است، اما باز هم می توانستید از سایت هایی که پیجرنک بالایی دارند لینک خریداری کنید، و اگر در این کار افراط نمیشد، شاید گوگل شما را اسپم و جریمه نمیکرد.

اما گوگل از امروز نمایش پیجرنک را قطع کرد و دیگر به این طریق نمی توان اعتبار صفحات وب را شناسایی کرد. به این ترتیب جذب لینک های مفید و جلوگیری از لینک های مضر، امری حساس تر شده است.
لذا بیش از پیش توصیه می کنیم از متخصصین معتبر برای سئو و مخصوصا جذب لینک استفاده کنید. در غیر اینصورت ممکن است لطمات جبران ناپذیری به سئوی سایت خود وارد کنید.

 

لینک های ضعیف و بی اعتبار را غیرفعال کنید

- حتما از search console گوگل (وبمسترتولز سابق) برای مشاهده لینک هایی که به سایت شما داده شده است استفاده کنید.

- لینک ها را بررسی و لینک های ضعیف و بی اعتبار را شناسایی کنید.

- و با کمک ابزار Disavow Links گوگل، به گوگل اعلام کنید که این لینک ها را برای شما در نظر نگیرد.

 

چگالی کلمات کلیدی در متن صفحه در حد و اندازه یک متن معمولی برای عموم باشد

بطور غیر عادی کلمات کلیدی را تکرار نکنید. حدود 7 درصد کل کلمات باشد مناسب است.


تگ توضیحات 140 کاراکتر باشد

 

تگ عنوان (title) بیشتر از 70 کاراکتر نباشد

 

حتما از کلمات کلیدی در تگ های عنوان و توضیحات استفاده نمایید

اما یک کلمه را در تگ عنوان بیش از 2 بار تکرار نکنید.


تگ meta keywords دیگر اثری در گوگل ندارد

اما اگر هنوز استفاده میکنید، کمتر از 10 کلمه باشد و بینشان حتما از کامای انگلیسی استفاده نمایید.


از تگ های H1 تا H6 حتما استفاده کنید

 

از ALT در تصاویر استفاده نمایید

توضیحات مرتبط با تصویر را در آن بنویسید.اما بیش از 12 کلمه نباشد.

 

از سایت مپ (site map) استفاده کنید

وجود نقشه سایت به گوگل کمک میکند صفحات سایت را بهتر شناسایی کند و از صفحات جدید و آپدیت صفحات قدیم باخبر شود

 

بدنه اصلی سئو محتوی است

محتوی را برای کاربر بنویسید

 

تعداد کلمات در هر صفحه

بیش از آنکه به فکر تعداد کلمات باشید به فکر مفیدتر بودن محتوی باشید.

 

کدهای HTML شما حتما صحیح باشد

 

در هنگام لینک دادن به صفحات دیگر، متن لینک حتما شامل توضیحاتی راجع به محتوای صفحه مقصد باشد

 

متن لینک بهتر است بیش از 4 کلمه نباشد

 

در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید

از ابزارهای کمکی آماری استفاده کنید.انتخاب صحیح  کلمات کلیدی مهم است.شما میخواهید افرادی را به سایت جذب کنید که با احتمال بیشتری مشتری محصولات و خدمات شما شوند.

 

بخشی را به عنوان وبلاگ در سایت خود در نظر بگیرید

تا بتوانید مطالب صمیمانه تری را با مشتریان در میان بگذارید.اما محتوای وبلاگ نیز نامرتبط با  محصول و خدمتتان نباشد.

 

محتوی را برای متخصصان ننویسید

مطالب باید آنقدر ساده و روان باشد که با عادی ترین افراد هم براحتی ارتباط برقرار کند.

 

انتهای هر مطلب از مخاطبان دعوت کنید تا کاری انجام دهند

مثلا نظری بنویسند یا مطلب دیگری را ببینند و یا برای سفارش محصول و خدمات شما اقدام کنند.

 

سئوی داخلی و سئوی خارجی هردو لازم است

سئوی داخلی هر گونه اقدامی است که باید در خود سایت شما انجام شود تا به کسب رتبه بهتر در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مرتبط کمک کند.

سئوی خارجی هرگونه اقدامی است که خارج از سایت شما صورت می گیرد تا منجر به کسب نتایج بهتر در جستجوی گوگل شود.

 

از ابزار سرچ گوگل (search console) استفاده کنید

تا پیام ها و هشدارهای گوگل را دریافت نمایید.عبارات کلیدی و رتبه سایت در جستجوها را ببینید و نیز لینک هایی که از دیگرسایت ها به شما داده شده است.

 

از گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) استفاده کنید

تا آمار بازدیدکنندگان سایت و بویژه مطالب پربازدید از موتورهای جستجو را رصد نمایید

 

در کنار اهمیت به موتورهای جستجو برای جذب بازدیدکننده، حتما از منابع دیگر نیز استفاده کنید

جذب بازدید از وب سایت های مرتبط، هم به کسب و کار شما کمک میکند و هم برای سئو مفید است.

 

از ارائه محتوای کم و بی کیفیت پرهیز کنید

صفحات با محتوای ناقص و نامناسب که خواننده را اذیت کند و عملا چیز مفیدی به وی ندهد حتما باعث کاهش امتیاز سایت نزد گوگل خواهد شد.

 

محتوای تکراری را حذف نمایید

اگر محتوای یکسان یا خیلی مشابه در چند صفحه داشته باشید، ممکن است به جریمه شدن سایت شما توسط گوگل منجر شود

 

محتوای کپی شده از سایت های دیگر را منتشر نکنید

در صورتیکه مجبور به استفاده از مطالب سایت های دیگر هستید، تغییراتی در متن و عنوان آن اعمال کنید

 

در پی این باشید که محتوای شما بهتر از محتوای رقبایی باشد که در صفحه اول گوگل هستند

 

کمک کنید جستجوگران پس از مطالعه صفحه ای که به آن وارد شده اند، صفحات دیگر سایت را نیز مرور و مطالعه نمایند

 

با استفاده از ویدئو در محتوی، زمان حضور کاربر را افزایش دهید

در ضمن میتوانید از سایت های اشتراک گذاری ویدئومثل آپارات لینک و بازدید دریافت نمایید.

 

محتوای تصویری مانند ویدئو، نمودار و اینفوگرافی ها در جذب لینک بسیار موثر است

کاربران لینک اینگونه مطالب را بیشتر پخش و استفاده میکنند.

 

محتوای بیشتر بازدیدکننده بیشتری می آورد

هرچه تعداد صفحات با محتوای مناسب سایت بیشتر باشد، مراجعه بیشتری خواهد داشت و در نتیجه فروش و رنک بهتر

 

نویسنده مهمان باشید

در وبلاگ ها و سایت های دیگر با نام و لینک سایت تان مطلب منتشر نمایید.

 

از روش های تبادل لینک در شبکه های تبادل لینک استفاده نکنید

گوگل شما را اسپم میکند و رتبه شما چنان افول میکند که بزودی قابل جبران نیست.

 

سعی کنید بک لینک های شما از سایت ها و IP های مختلف باشد


فقط به دنبال بک لینک برای صفحه اصلی نباشید

صفحات داخلی را نیز برای کسب رتبه در نتایج جستجوی عبارات کلیدی مختلف جدی بگیرید.

 

از روابط خارج از فضای مجازی برای کسب بک لینک در فضای مجازی و اینترنت استفاده کنید

تامین کنندگان، توزیع کنندگان و سایر شرکا و همکاران شما میتوانند در سایت هایشان به شما لینک بدهند.

 

بک لینک های رقبایتان را بررسی نمایید

و به دنبال راهی برای کسب بک لینک از منابع آن ها باشید.

 

به لینک های داخلی و خارجی اهمیت بدهید

هر صفحه سایت باید در یک صفحه دیگر از سایت شما یا سایت دیگری لینک شده باشد.دسترسی گوگل به صفحات از طریق لینک ها انجام میگیرد. در صفحات داخلی به صفحاتی با محتوای مرتبط لینک دهید

 

اهمیت لینک های صفحه اصلی به صفحات دیگر را فراموش نکنید

از صفحه اصلی به صفحاتی که برایتان اهمیت دارد حتما لینک مستقیم بدهید

 

همیشه رتبه خود را در نتایج جستجوی عبارات مختلف رصد کنید

به این منظور میتوانید از کمک سرچ کنسول گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده نمایید

 

رتبه های خوب ممکن است غلط انداز باشند

اگر بازدیدکنندگان بیشتر منجر به فروش بیشتر نشود، رتبه برتر چه فایده ای دارد؟ پس سراغ عباراتی بروید که باعث افزایش فروش شما می شود.

 

برای محصولات یا کسب و کار خود سیستم امتیاز دهی داشته باشید

این سیستم امتیاز دهی مطابق استانداردهای گوگل باشد و از مشتریان خود بخواهید به شما امتیاز دهند

 

از Redirect 301 استفاده کنید

اگر صفحه ای را حذف و یا url  آنرا تغییر دادید، بدون استفاده از ریدایرکت 301 همه فواید صفحه قبلی و لینک هایی که به آن داده شده بود را از دست خواهید داد.

 

صفحه خطای 404 خوبی طراحی کنید

صفحه ای با ظاهر و محتوای مناسب که باعث ترک سایت شما نشود و کاربر را به صفحات دیگر هدایت نماید

 

از عکس های بهینه سازی شده برای وب استفاده کنید

در فتوشاپ از قسمت "save for web" استفاده نمایید.سایز و کیفیت را بهینه تنظیم کنید.نه کم نه زیاد.

 

از تصاویر منحصر بفرد استفاده نمایید.

عکس هایی که خودتان گرفته اید یا تصاویر گرافیکی که خودتان ساخته اید و این شمایید که برای اولین بار آنها را در وب منتشر می کنید

 

اگر در نام عکس از کلمات انگلیسی مرتبط با موضوع عکس استفاده کنید بهتر است

 

در alt تصاویر از تجمع کلمات کلیدی خودداری کنید.

alt برای درج توضیح در مورد عکس است نه درج واژگانی که کسی با آن ها ارتباط برقرار نمیکند.

 

لینک های ناسالم را شناسایی و اصلاح نمایید

دقت کنید که هیچ لینکی در سایت شما یا به سایت شما خراب نباشد.


در مواردی که امکان ایجاد محتوای تکراری وجود دارد از تگ rel="canonical" استفاده نمایید

 

از شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب (هاستینگ) معتبر استفاده نمایید.

کندی و قطع شدن های مکرر سایت باعث کاهش رتبه شما در نتایج جستجو می شود.

 

همه تخم مرغ ها را در یک سبد نچینید.

در سئو بر یک عبارت کلیدی تکیه نکنید و به فکر سایر عبارات مرتبط نیز باشید

نکات مهم در سئو



کارهای ممنوعه در سئو

انجام این موارد باعث خواهد شد که رتبه سایت شما در گوگل دچار مشکل شده و بازدید سایت شما از بین برود.

 

پنهان‌سازی محتوا در داخل تصاویر

برخی وبمسترها محتوای خود را در داخل تصاویر نشان می‌دهند. موتورهای جستجو قادر نخواهند بود محتوای موجود در تصاویر را بخوانند. 

 

استفاده بیش از حد از جاوا اسکریپت یا آجاکس

موتورهای جستجو نمی‌توانند جاوا اسکریپت/ AJAX را درک کنند. بنابراین شانس ایندکس شدن با تعداد زیاد جاوا اسکریپت/ AJAX کاهش می‌یابد. از HTML/CSS به جای جاوا اسکریپت/ AJAX استفاده کنید.

 

استفاده از از فلش تنها در وبسایت‌ها 

گرچه فلش می‌تواند وبسایت را مهیج کند اما موتورهای جستجو محتوای داخل فلش را نمی‌توانند بخوانند. شما می‌توانید وبلاگتان را توسط فلش اسکریپت ایجاد کنید اما هرگز محتوای خود را داخل فلش اسکریپت اضافه نکنید. از HTML به جای فلش استفاده کنید.

 

استفاده از URL نامناسب

از URLهای غیر مرتبط استفاده نکنید. از URL (آدرس صفحه) مناسب که توصیف کننده محتوای شما باشد استفاده کنید. در مورد طول URL نگران نباشید.

 

استفاده از نرم‌افزار اتوماتیک directory submission

هرگز از نرم‌افزار اتوماتیک برای ثبت دایرکتوری استفاده نکنید. در صورت استفاده از آنها به عنوان اسپم در نظر گرفته می‌شوند. از ثبت دستی به جای آن استفاده کنید. دایرکتوری‌های خود را با استفاده از عناوین  و توصیفات منحصر به فرد به ثبت (Submit) برسانید. بنابراین آنها به عنوان کپی شناخته نمی‌شوند.

 

برنامه‌های تبادل لینک

انجام این کار زمان زیادی را می‌برد اما ارزشی ندارد. با انجام آن هیچ چیز را به دست نخواهید آورد. مورد دیگر این است که لینک شما پس از چند روز بدون اطلاع شما پاک خواهد شد. مشاهده شده است که تبادل لینک را برای وبلاگ انجام داده‌اند اما هیچ چیز به دست نیاورده‌اند.

 

استفاده از عنوان متا (meta title) و توضیحات متا (meta description) مشابه در هر صفحه از وبلاگ

 هنگامی‌که از عنوان و توضیحات متای مشابه در همه پست‌ها استفاده می‌کنید موتورهای جستجو همه پست‌ها را به عنوان یک پست در نظر می‌گیرند. بنابراین کل سایت شما ایندکس نخواهد شد. از این‌رو از متا تگ‌های متفاوت برای پست‌های مختلف استفاده کنید. اما هرگز از توضیحات متا (meta description) نامناسب استفاده نکنید. کلمات کلیدی را داخل محتوا قرار دهید. 

 

به کار بردن کلمات کلیدی نامناسب و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

 از کلمات کلیدی با رقابت‌پذیری کمتر به جای استفاده از کلمات کلیدی با رقابت‌پذیری بالا استفاده کنید. با انجام این کار می‌توانید ترافیک سریعتری را از موتورهای جستجو به دست آورید. از ابزار Google Adword برای یافتن کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.

 

استفاده از کلمات کلیدی اشتباه

 کلمات کلیدی شما باید مرتبط با محتوای شما باشد. کلمات کلیدی باید محتوای مقاله را به طور مختصر بیان کند.

 

کپی از محتوای سایت‌های دیگر و قرار دادن آن در سایت خود

 هرگز این کار را انجام ندهید؛ به این دلیل که سایت شما توسط موتورهای جستجو جریمه خواهد شد. همچنین اگر وبلاگ نویس هستید از انجام این کار بر روی وبلاگ خود خودداری کنید.

 

محتوا با کیفیت پایین

 محتوای شما باید دارای کیفیت بالا باشد. کیفیت پایین و محتوای کپی توسط موتورهای جستجو جریمه خواهد شد و شما با پست گذاشتن این نوع محتوا هیچ چیز را به دست نخواهید آورد.

 

لینک‌های نامربوط

لینک‌های موجود بر سایت باید با محتوا مرتبط باشند و این لینکها به صفحات مرتبط هدایت شوند.

 

انتظار برای به دست آوردن نتایج فوری

 SEO یک روش سریع برای افزایش ترافیک به وبلاگ شما نیست. شما نیاز به صبر برای گرفتن نتایج دارید. گاهی اوقات از هفته تا ماهها برای نتیجه مورد نظر شما زمان می‌برد. بنابراین شما باید انگیزه قوی جهت کار بر روی سئو داشته باشید.

 

زمان بارگذاری بالای صفحات

 بازدیدکنندگان دوست ندارند زمان زیادی را صرف کنند. بنابراین شما باید نقشه هاستینگ مناسبی برای بهبود زمان بارگذاری وبلاگ یا وبسایت خود در نظر بگیرید.

 

مواردی که در بالا ذکر شد بیشترین اشتباهات رایج انجام شده توسط اغلب وبلاگ نویسان و صاحبان سایت می‌باشد. شما باید موارد بالا را یاد بگیرید و با دقت آنها را بخوانید. پس از آن شما باید ترفندهای سئو را به طور صحیح انجام بدهید و از آموزش سئو درست برای یادگیری خود استفاده کنید.  استفاده بیش از حد از تکنیکها و ترفندهای سئو نه تنها  باعث وضعیت سایت شما در گوگل نخواهد شد، بلکه باعث می شود که رتبه های سایت خود را از دست بدهید.

کارهای ممنوعه در سئو



راهکارهای آنالیز سرعت و سئو سایت

ارائه راهکارهایی برای تست سئو و عملکرد بخش های مختلف سایت

 

تست سئو سایت semalt

 

semalt یک ابزار تست سئو سایت است. semalt یکی از کاملترین  ابزار آنلاین بررسی سرعت و سئو سایت  است که می تواند شما را برای داشتن یک وب سایت قدرتمند راهنمایی کند.

بررسی های semalt

تقریباً می توان گفت سایت semaltهمه چیز را بررسی میکند که اصلی ترین های آن عبارتند از؛

بررسی متا تگ های مهم از جمله Title, Description, Headline و …

بررسی کلمات کلیدی اصلی

بررسی ویژگی alt در تصاویر سایت

بررسی لینک ها و لینک های شکسته سایت

بررسی فایل های Robots.txt و سایت مپ

بررسی Mobile Friendly

بررسی کدنویسی و ارور ها

بررسی بک لینک ها

و …

این ها تنها بخشی از امکانات سایت semalt هست, توصیه میکنم حتما سایت خود را بررسی کنید 

 

تست سئو سایت woorank

 

woorank یک ابزار آنلاین تست سئو سایت و رتبه دهی به سایت است. از نظر من woorank یکی از کاملترین و دقیقترین ابزار آنلاین بررسی سرعت و سئو سایت  است که می تواند شما را برای داشتن یک وب سایت قدرتمند راهنمایی کند.

بررسی های woorank

تقریباً می توان گفت سایت woorank همه چیز را بررسی میکند که اصلی ترین های آن عبارتند از؛

بررسی متا تگ های مهم از جمله Title, Description, Headline و …

بررسی کلمات کلیدی اصلی

بررسی ویژگی alt در تصاویر سایت

بررسی لینک ها و لینک های شکسته سایت

بررسی فایل های Robots.txt و سایت مپ

بررسی Mobile Friendly

بررسی کدنویسی و ارور ها

بررسی بک لینک ها

و …

این ها تنها بخشی از امکانات سایت woorank هست, توصیه میکنم حتما سایت خود را بررسی کنید 

 

بررسی سئو سایت با SeoSiteCheckup

 

این سایت نیز همانند سایت woorank یک ابزار آنلاین و رایگان بررسی سئو سایت است که به شما امکان بررسی متاتگ ها, کلمات کلیدی, لینک های شکسته, ارور های کدنویسی و … را می دهد. برای استفاده از خدمات این سایت می توانید وارد لینک SeositeCheckup شوید و آدرس سایت خود را در فیلد موجود وارد نمایید.

 

بررسی سرعت سایت با GTmetrix

 

سایت GTmetrix یکی از قوی ترین ابزار های بررسی سرعت سایت و بهینه بودن کد های جاوا اسکریپت و CSS است. به کمک سایت GTmetrix و با خدمات رایگان آن می توانید سرعت لود سایت, حجم صفحه, تعداد درخواست های سرور را بررسی کنید. همچنین GTmetrixx سایت شما را از لحاظ سرعت و عملکرد رتبه بندی می کند.

از جمله مواردی که سایت GTmetrix بررسی میکند عبارتند از؛

سرعت بارگذاری سایت

بررسی بهینه بودن تصاویر

بررسی بهینه بود فایل های جاوا اسکریپت

بررسی بهینه بودن فایل های CSS

بررسی کوکی ها

و …

همیشه سایت GTmetrix را کنار دست خود داشته باشید تا بتوانید خیلی راحت از مشکلات سایت خود مطلع شوید و آنها را تصحیح کنید.

راهکارهای آنالیز سرعت و سئو سایت



الگوریتم های سئو گوگل - الگوریتم های موتورهای جستجوی وب در سئو سایت

از جدیدترین و برترین الگوریتم های موتور جستجوی گوگل که بر مبنای هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) و یادگیری ماشینی (Machine Learning) ساخته شده، الگوریتم رنک برین (Google RankBrain Algorithm) است.

رنک برین از پیچیده ترین الگوریتم های گوگل است و برای پایان دادن به فعالیت های سئو کلاه سیاه، سئو خاکستری و کلاسیک طراحی شده است. مهمترین وظیفه رنک برین نمایش نتایج جستجوی گوگل براساس شناخت الگوهای جدید، تعامل رفتار کاربران، درک و تشخیص مفهومی کلماتی است که کاربران در این موتور، حتی برای اولین بار جستجو می کنند. از بارزترین تفاوت های این الگوریتم با سایر الگوریتم های خانواده خود در این است که همیشه در حال یادگیری و بهینه کردن خود می باشد و دیگر نیازی به آپدیت جدید از طرف تیم گوگل نداشته و این وظیفه بسیار مهم بر عهده خودش قرار داده شده است. 

قبل از رنک برین میزان تاثیر الگوریتم ها، سیگنال ها و معیارهای جستجوها به صورت دستی توسط مهندسان گوگل اعمال می شدند. از نظر تشخیص مفهومی عبارت جستجو شده در گوگل، این الگوریتم شباهت زیادی به الگوریتم مرغ مگس خوار داشته ولی هدف نهایی الگوریتم RankBrain، جلب رضایت کاربران است و چون ملاک اصلی سنجش آن رفتار کاربر می باشد.

در گذشته رقابت با یک سایت که قدمت زیاد، بک لینک های بسیار قوی یا محتوای نسبتا خوبی داشت بسیار سخت بود، ولی با این ماشین هوش مصنوعی گوگل، در صورتی که بتوانیم نرخ کلیک CTR بهتر، محتوای کاملتر، بهتر و کاربردی تری برای کاربران خود آماده کنیم، این الگوریتم کمک بسیار بزرگی برای رقابت یک سایت که حتی تازه راه اندازی شده است می باشد.

سایر الگوریتم های سئو گوگل

1. الگوریتم تطبیق عصبی - Neural Matching

گوگل تایید کرده که الگوریتم نیورال مچینگ در سال 2018 شروع به فعالیت کرده و همانند رنک برین از هوش مصنوعی بهره می برد و مسئولیت اصلی آن درک و ایجاد ارتباط بهتر بین کلمات و مفاهیم آن هاست ولی رنک برین تلاش می کند تا به درک جامعتری از مفهوم صفحات وب دست یابد.

 

2. الگوریتم گوگل فرد – Google Fred

معمولا آپدیت هایی که گوگل در الگوریتم های خود داده و نمی توان آنرا در دسته بندی خاصی قرار داد را به نام الگوریتم فرد می شناسیم و البته راهکارهای جدید گوگل برای حذف نتایج نامرتبط و بی کیفیت مانند وبلاگ هایی با موضوعات متنوع که هدف آنها افیلیت مارکتینگ یا کسب درآمد از طریق تبلیغات است. (اولین بار در مارس 2017)

 

3. الگوریتم پاسوم یا موش کور –  Possum Algorithm

بهبود نمایش کسب و کارهای محلی، تاثیر بیشتر سئوی محلی و نمایش نتایج با کیفیت و متنوع بر اساس مشاغل نزدیک به موقعیت مکانی کاربر (سپتامبر 2016)

 

4. الگوریتم گوگل رنک برین – RankBrain

افزایش میزان رضایت و تجربه کاربری با درک و رتبه بندی دقیقتر نتایج جستجوی کاربر بر پایه هوش مصنوعی. (اولین مشاهده در اکتبر 2015)

 

5. الگوریتم موبایل فرندلی آپدیت – Mobilegeddon

بهبود ربته سایت هایی که ریسپانسیو یا موبایل فرندلی هستند و در رزلوشن های متقاوت در ابزارهای همراه مانند موبایل و تبلت به درستی دیده می شوند. ( آوریل 2015)

 

6. الگوریتم کبوتر – Google Pigeon

تحول در لوکال سرچ؛ افزایش ارتباط بین گوگل مپ و موتور جستجوی گوگل در جهت رتبه بندی محتوای محلی به کاربر (ژولای 2014)

 

7. الگوریتم مرغ مگس خوار – HummingBird

اولین قدم گوگل در درک معنی و نیت جستجو و فاصله گرفتن از استفاده صرف از کلمات کلیدی (آگوست 2013)

 

8. الگوریتم پنگوئن گوگل – Penguin

هدف حمله این الگوریتم گوگل، شناسایی خرید بک لینک و سایت های دریافت کننده بک لینک به صورت فراوان، غیرطبیعی و از سایت هایی با اعتبار کم هستند. (آوریل 2012)

 

9. الگوریتم گوگل سندباکس - Google sandbox

الگورییتمی برای جلوگیری از رشد بی رویه سایت های اسپمر تازه تاسیس؛ گوگل طی چند ماه اول راه اندازی یک سایت با دامین بدون تاریخچه با زیرنظر گرفتن آن، فعالیت های شما را محک زده تا به جایگاه اصلی خود برسد.

 

10. الگوریتم پیج لی اوت – Page Layout

مبارزه با صفحات حاوی تبلیغات افراطی و آزاردهنده به ویژه در قسمت بالایی و هیدر سایت

 

11. الگوریتم گورخر – Zebra Update

کاهش رتبه فروشگاه های ناامن و بی کیفیت و داشتن گواهی نامه SSL ()

 

12. الگوریتم دزد دریایی – Pirate

کاهش رتبه و حذف دزدان محتوا، ناقضان قانون کپی رایت با محتوای کپی از نتایج جستجو (آگوست 2012)

 

13. الگوریتم گوگل پاندا – Panda

پنالتی سایت هایی با محتوای کوتاه، بی کیفیت، اسپم و تکراری (فوریه 2011)

 

14. الگوریتم لئون - Payday Leon

مقابله با سایت های اسپم حاوی کلمات مستهجن، کازینو، بیمه، وام و حوزه مالی

 

15. الگوریتم گوگل کافئین - Caffeine

در حقیقت یک الگوریتم نیست و تنها یک تحول و تغییر اساسی در نحوه ایندکس صفحات توسط گوگل به منظور پاسخگویی به تعداد تصاعدی سایت ها و صفحات در اینترنتی بود. (2009)

الگوریتم های سئو گوگل - الگوریتم های موتورهای جستجوی وب در سئو سایت




سوالی دارید؟

برچسب ها

آموزش کامل دیجیتال مارکتینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ کلاس دیجیتال مارکتینگ آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ قیمت خدمات دیجیتال مارکتینگ انجام خدمات دیجیتال مارکتینگ پکیج دیجیتال مارکتینگ تعرفه تبلیغات دیجیتال مارکتینگ هزینه دیجیتال مارکتینگ مشاور دیجیتال مارکتینگ مهندس معنوی مشاور دیجیتال مارکتینگ مدرس دیجیتال مارکتینگ طراحی سایت حرفه ای طراحی سایت ارزان دیجیتال مارکتینگ شرکت طراحی سایت طراحی و اجرای سایت بازاریابی اینترنتی تبلیغات گوگل طراحی سایت تخصصی تعرفه طراحی سایت داینامیک هزینه طراحی سایت ارزان برآورد هزینه طراحی سایت قیمت طراحی وب سایت حرفه ای قیمت طراحی وب سایت استاتیک شرکت ساخت سایت هزینه طراحی سایت بهینه سازی طراحی سایت خدمات طراحی سایت طراحی سایت اینترنتی قیمت طراحی سایت تک صفحه ای قیمت طراحی سایت ریسپانسیو جدول قیمت طراحی سایت بازاریابی دیجیتال بازاریابی آنلاین طراحی و سئو سایت قیمت طراحی سایت