سئو مارکتینگ چیست؟

سئو مارکتینگ چیست؟ قبل از پاسخ به سوال بالا باید سوال کنیم مارکتینگ چیست؟

مارکتینگ  یا بازاریابی یک اصطلاح کلی برای ایجاد و یا توسعه بازار برای محصولات یا خدمات است. ایده پشت بازاریابی می تواند انحصاری باشد و از خالق آن می آید. در مقابل، یکی از استراتژی‌های بازاریابی آنلاین سئو نامیده می‌شوند که توسعه بازاریابی دیجیتال است. علاوه بر این، انواع مختلفی از سئو وجود دارد. برخی به ایجاد پیوند به یک وب سایت کمک می کنند در حالی که برخی دیگر بر تعامل با رسانه های اجتماعی تمرکز می کنند. در مجموع، استراتژی های بازاریابی به لطف ایده ها و فناوری های جدید به طور مداوم در حال تغییر هستند.

سئو مارکتینگ به عنوان بخشی از فرآیند مارکتینگ در محیط دیجیتال از الویت های کسب و کارهای اینترنتی بوده و است. به طور خلاصه ، سئو مهم است چرا که باعث می شود وب سایت شما قابل مشاهده تر باشد، و این یعنی ترافیک بیشتر و فرصت های بیشتر برای تبدیل چشم انداز به مشتریان.

فراتر از آن ، سئو ابزاری با ارزش برای برندینگ و قرار گرفتن به عنوان یک متخصص معتبر و قابل اعتماد در زمینه شماست. بنابراین ، در اینجا همه چیز شما باید درباره   بهینه سازی سایت بدانید و چرا در دنیای دیجیتال امروز بسیار حیاتی است.


تعریف سئو مارکتینگ

سئو (SEO) اقدامات و تکنیک هایی است که برای تأثیرگذاری بر جایگاه وب سایت یا صفحه وب در نتایج جستجوی "طبیعی" یا غیر پولی ("ارگانیک") موتورهای جستجوگر استفاده می شود. تکنیک های بسیاری وجود دارد که به منظور تأثیرگذاری موقعیت یک صفحه در موتور جستجو پیاده سازی می شود.

برخی از شرکت ها از تکنیک های  سئو به صورت "کلاه سفید" استفاده می کنند. تکنیک های سئو "کلاه سفید" از سیاستها و بهترین روشهای پیشنهادی برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو به طور طبیعی استفاده می کنند. به این روش سئو ارگانیک گفته می شود.

از طرف دیگر، برخی از شرکتها از تکنیکهای "کلاه سیاه" استفاده می کنند. تکنیک های کلاه سیاه روشهایی برای دستکاری در رتبه بندی موتورهای جستجو با استفاده از تکنیک های غیر مجاز هستند. غالباً این تکنیک ها به دنبال بهره برداری از نقاط ضعف در الگوریتم موتور جستجو هستند تا یک جایگاه غیر واقعی در سیستم بدست آورند. بسیاری از ارائه دهندگان برتر موتورهای جستجو استفاده از چنین تکنیک هایی را ممنوع کرده و اگر وب سایتی با استفاده از چنین تکنیک هایی به جایگاهی دست پیدا کنند، اغلب وب سایت را از فهرست موتور جستجوی خود حذف می کنند. تکنیک های کلاه سیاه به دنبال دستکاری در لیست های ارگانیک سایت ها هستند.



چرا سئو مارکتینگ مهم است؟

سئو مارکتینگ به عنوان بخشی از فرآیند بازاریابی، در بسیاری از شرکتها به عنوان عاملی اصلی تبدیل شده است. ما این تکنیک های "کلاه سیاه" را توصیه نمی کنیم. موتورهای جستجوگر اصلی و مهم به شدت درگیر مقابله با این نوع فعالیتها شده اند. در صورت تمایل به کسب  جایگاه مناسب و ماندگاری  طولانی در موتورهای جستجو ، میانبرهایی وجود ندارد. ساختن یک وب سایت باکیفیت ، محتوای با کیفیت وبهینه سازی شده که به بازدید کنندگان وب سایت کمک می کند تا پاسخ سوالاتشان را بیابند ، بهترین راه برای افزایش رتبه وب سایت شماست.

با این حال ، محتوا به تنهایی شما را به آنجا نمی رساند. ما دیده ایم که بسیاری از سایت هایی تولید محتوی را بصورت غیر متمرکز  انجام داده اند، به نتایج کمی رسیده یا بدون نتیجه  می مانند. تکنیک های بازاریابی سئو و نحوه اجرای آن در وب سایت و نحوه ارائه ساختار وب سایت کاملاً زیاد است. تغییرات مداوم در موتورهای جستجو وجود دارد و باید به طور مرتب در حال مطالعه این موضوع باشند تا بتواند آخرین تکنیک ها را پیاده سازی کند. برخلاف یک دهه پیش ، به معنای واقعی کلمه صدها عامل علاوه بر محتوا نیز وجود دارد که بر نحوه رتبه بندی یک صفحه در موتور جستجو تأثیر می گذارد. با ظهور نرم افزار ردیابی و تجزیه و تحلیل دقیق ، اکنون بیشتر عواملی را می شناسیم که باعث می شود بازاریابی سئو کار کند و به طور روزمره در رتبه بندی مشتریان خود موفق عمل کرده است.

چرا شرکت ها برای بالا بردن رتبه بندی خود در موتورهای جستجو، ریسک سئو کلاه سیاه را میپذیرند؟ پاسخ این است که رتبه های بالا در موتورهای جستجو به حجم بالایی از ترافیک ودر نتیجه فروش تبدیل می شود. برخی از شرکت ها مایل هستند خطر پنالتی و بلاک شدن توسط موتورهای جستجو در بلند مدت را بپذیرند تا در کوتاه مدت سودهای احتمالی زیادی کسب نمایند. البته ، بیشتر احساس می کنند که آنها شناسایی نمی شوند و از طرفی احتمالا دستیابی به جایگاه واقعی ارگانیک ببرایشان سخت و زمانبر است.

 خدمات سئو 



عناصر مهم سئو

کلمات کلیدی

مدت زمانی طولانی کلمات کلیدی تنها تکنیک SEO بوده اند ، اما این بدان معنا نیست که در حال حاضر آنها هم نیستند. تفاوت در این است که امروز ، کلمات کلیدی باید به خوبی تحقیق شده ، با دقت انتخاب شده و محتاطانه در محتوای شما مورد استفاده قرار گیرند تا مؤثر باشد. اما کلمات کلیدی دقیقاً چیست؟ کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که کاربران برای یافتن مطالب آنلاین از آنها استفاده می کنند و برندها می توانند خود را به مشتریانی که به دنبال محصولات و خدمات آنها هستند معرفی کنند.

هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، مهم این است که به دنبال کلمات و عباراتی باشید که میزان جستجوی بالایی دارند و رقابت کم دارند. کلمات کلیدی کوتاه (مانند باربری) ، کلمات کلیدی بلند (مانند باربری ارزان) و کلمات کلیدی محلی (مانند باربری ارزان در تهران) برای استفاده در محتوای شما وجو دارند. همچنین می توانید از کلمات کلیدی برای بهینه سازی همه عناوین ، نشانی های اینترنتی و سایر عناصر SEO در صفحه خود استفاده کنید (بعداً درباره این مورد بحث می کنیم).

محتوی

محتوا بخش مهمی از SEO است زیرا محتوی ابزاری است که شما برای جذب مخاطبان از آن استفاده می کنید. به عنوان مثال ، اگر صاحب مهد کودک هستید و می خواهید بازدید خود را افزایش دهید ، ممکن است یک سری مقاله درباره کودکان ، روش های تربیتی ، نکاتی در رابطه با رشد کودکان و موارد دیگر منتشر کنید. هنگامی که شخصی که کاربری درباره آموزش های بروز برای کودکان جستجو میکند وب سایت شما نمایش داده میشود ، و شما می توانید با ارائه اطلاعات ارزشمند ، با آن مخاطب رابطه برقرار کنید. و شما اولین مهد کودک خواهید بود که به ذهن کاربر خطور کرد. محتوای امروز باید آموزشی ، اما جالب ، مرتبط ، جذاب و اشتراکی باشد. محتوا به اشکال مختلفی ارائه می شود ، از جمله:

- محتوای صفحه وب

 - فیلم ها

- وبلاگها

- اینفوگرافیک

 - پادکست ها

- کتاب های الکترونیکی

- پست های رسانه های اجتماعی

- لیست های محلی

سئو بیرون صفحه

سئو خارج از صفحه شامل شیوه های بهینه سازی خارجی است که به جای آنکه روی سایت شما اتفاق می افتد در خارج سایت انجام میشود. اصلی ترین تکنیک مورد استفاده برای سئو خارج از صفحه ، ایجاد بک لینک است زیرا لینک های با کیفیت به سایت شما از سایت های خارجی به موتورهای جستجو می گویند سایت شما با ارزش و با کیفیت است و این اقتدار را ایجاد می کند.

تکنیک های زیادی برای ایجاد بک لینک وجود دارد ، و برخی از بهترین روش های فعلی شامل وبلاگ نویسی میهمان ، ایجاد تعداد زیادی اینفوگرافیک است که به اشتراک گذاشته می شود ، و اشاره یک اینفلوئنسر به محتوا یا سایت شما.

سئو محلی

سئو محلی به طور فزاینده ای اهمیت می یابد زیرا بیشتر و بیشتر افراد از دستگاه های تلفن همراه برای جستجو استفاده می کنند. این روزها بیش از60٪ از کل جستجوها از طریق تبلت و تلفن های هوشمند انجام می شود و نیمی از این جستجوها دارای هدف محلی هستند.

اگر به عنوان مثال صاحب یک رستوران هستید ، پس از آن سئو محلی اطمینان می دهد که وقتی افراد منطقه شما به دنبال بهترین رستوران های شهر می گردند ، به سایت شما می آیند. در کنار استفاده از کلمات کلیدی محلی ، سایر شیوه های محلی سئو شامل استفاده از دایرکتوری های محلی ، ایجاد صفحات خاص برای سایت شما و ایجاد صفحات برای مشاغل شما در گوگا مپ (Google Maps)می باشد.

بازاریابی موتور جستجو

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) به تلاشهای بازاریابی پولی اشاره دارد و مواردی مانند تبلیغات بومی ، Google AdWords ، تبلیغات رسانه های اجتماعی ، پرداخت به ازای کلیک ،  تبلیغات نمایشی و بنری و موارد دیگر را در بر می گیرد.

اگرچه SEM معمولاً جزء اصلی یک استراتژی جامع سئو نیست ، اما جایگاه خودش را دارد زیرا می تواند به شما در رسیدن به مخاطبان جدید و بسیار هدفمند کمک کند.



درک اهمیت سئو برای کسب و کارهای مدرن

بازدید و رتبه بندی

یكی از مهمترین كاركردهای سئو ، افزایش بازدید است. هرچه در صفحه نتیجه موتور جستجو رتبه بالاتری داشته باشید ، احتمال بیشتری وجود دارد که دیده شوید و روی سایت تان  کلیک کنند. هرچه تلاشهای سئو شما موثرتر باشد ، رتبه شما بالاتر خواهد بود و بازدید شما نیز بهتر خواهد بود ، به ویژه هنگامی که فکر می کنید یک چهارم از کاربران وب هرگز بر نتیجه اول نتایج کلیک نمی کنند ، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

ترافیک وب

افزایش ترافیک وب یکی از اهداف اصلی سئو است و شما هنگام افزایش بازدید و رتبه بندی ، ترافیک را افزایش می دهید. این موضوع را برای لحظه ای در نظر بگیرید: تقریبا 33٪ از کلیک ها مربوط به نفر اول نتایج جستجو می باشد و پنج نتیجه اول بیش از 75٪ از کلیه کلیک ها را به دست می آورند.

اگر می خواهید وب سایت خود را از طریق موتور جستجو دورنمای بیشتری پیدا کنید ، به شیوه ای از سئو نیاز دارید که به شما کمک می کند در بین پنج موقعیت برتر و در حالت ایده آل شماره یک نتایج قرار بگیرید.

ایجاد اقتدار و اعتبار

مفهوم اقتدار در سئو نسبتاً جدید است ، اما برای موتورهای جستجو اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا برای کاربران وب اهمیت بیشتری پیدا می کند. در اصل ، اقتدار و اعتبار بدان معنی است که وب سایت شما قابل اعتماد ، با کیفیت بالا و مرتبط است و چیزی برای ارائه دارد. هرچه سایت شما اقتدار بیشتری داشته باشد ، رتبه شما بالاتر خواهد بود و چشم انداز بیشتری برای اعتماد به برند شما بیشتر خواهد داشت.

ایجاد یک تجربه بهتر برای بازدید کننده

یکی دیگر از دلایل اهمیت سئو این دلیل است که تمام مدت زمانی که شما در تولید محتوای عالی و مفید برای  بهینه سازی سایت با سئو درون صفحه صرف می کنید، قابلیت استفاده سایت شما را بهبود می بخشد ، و این یک تجربه خوب برای مشتری ایجاد می کند.

به عنوان مثال ، وقتی سایت شما بصورت ریسپانسیو یا واکنشگرا طراحی شده ، این امکان ، سایت را برای همه بازدید کنندگان از طریق  موبایل و همچنین افرادی که از لپ تاپ یا دسکتاپ بازدید می کنند ، قابل استفاده خواهد کرد. به همین ترتیب ، با افزایش سرعت بارگذاری صفحه ، زمان لود سایت خود را کاهش داده و بازدید کنندگان را ترغیب می کنید تا مدت بیشتری در سایت شما بگذرانند. تقریبا 50٪ از مصرف کنندگان انتظار دارند که یک صفحه در عرض دو ثانیه بارگیری شود و هرچه مدت زمان بار بیشتر باشد ، میزان بستن و خروج از صفحه  سایت بیشتر و نرخ تبدیل شما کمتر است.



رشد و توسعه

در پایان ، دلیل نهایی برای سئو اینست که می تواند به شما در رسیدن به بسیاری از اهداف تجاری خود کمک کند. سئو می تواند به شما در ایجاد روابط بهتر با مخاطبان خود ، بهبود تجربه مشتری ، افزایش اقتدار و اعتبار و هدایت افراد بیشتر به سایت شما کمک کند و به شما امتیاز بیشتری برای رقابت و افزایش نرخ تبدیل می دهد ، این یعنی فروش بیشتر ، مشتریان وفادارتر و بیشتر.

و همه اینها یعنی رشد و توسعه تجارت شما

 



موتورهای جستجو جایزالخطا هستند

نکته آخر که قابل ذکر است اینست که سئو بسیار مهم است زیرا موتورهای جستجو کامل نیستند و اگر شما برای مقابله با ایرادات و ضعف های آنها اقدامی نکردید ، وب سایت شما قیمت آن را پرداخت می کند.

به عنوان مثال ، اگر سایتی ساختار لینک مناسبی نداشته باشد ، ممکن است موتورهای جستجو نتوانند سایت را به درستی خزیده و ایندکس کنند ، و این می تواند رتبه بندی را پایین بیاورد. علاوه بر این ، خطاهای کد نویسی می تواند موتورهای جستجو را به طور کامل مسدود کند ، بدون توجه به اینکه مدت زمان دیگری را برای سایر تلاشهای سئو قرار دهید ، رتبه سایت شما غیرممکن است. سایر مناطق مشترک که موتورهای جستجو می توانند با مشکل مواجه شوند عبارتند از:

  • صفحات تکرار شده
  • فرم ها
  • تصاویر ، فلش ، فایلهای صوتی ، فیلم و سایر محتوای غیر متنی
  • زبان و معناشناسی

مقاله قبلیدیجیتال مارکتینگ : راهنمای کامل بازاریابی دیجیتال
مقاله بعدیراهنمای جامع گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه