تولید محتوای کاربرپسند؛ ضرورتی برای سایت ها

احتمالا برای شما هم پیش آمده که برای کسب و کار خود محتوایی را تولید کرده اید ولی آنچنان که باید و شاید، بازخورد خوبی را نگرفته اید. بازخوردی که منجر به تبدیل مشتری واقعی شود و از شما خرید کند. 


راهکارهای بهبود محتوای سایت

در این مقاله به ارائه چند راهکار میپردازیم که میتواند به شما کمک کند تا محتوایی کاربرپسند و هدفمند تولید کنید.

در اولین قدم برای ورود به ایجاد محتوای کاربردی، باید درخواست مخاطب را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید اینکه کاربر از شما چه میخواهد و حرف او چیست؟گوش دادن به مخاطب بهترین نتیجه را میتواند برای شما رقم بزند چون آن مخاطب قرار است مشتری  شما شود و در واقع شما هر عملی را انجام میدهید تا بتوانید مشتری بالقوه ایجاد کنید و او را به مشتری نهایی تبدیل کنید. برای این کار باید تعامل خود را با مخاطبان افزایش دهید.

 

مرحله بعدی این است که به این فکر کنید مخاطب شما دقیقا کیست؟ و شما برای فروش محصول یا خدمت خود نیاز به جذب چه مشتری و مخاطبی دارید؟ منظور من این است که باید جامعه هدف خود را تفکیک کنید و کمی روی آن متمرکز شوید. اگر محصول شما یک محصول صنعتی است مطمئنا مخاطبینی که برای سرگرمی در سن نوجوان وارد اینترنت میشوند و یا خانم های جوان که در سایت و کانالی در حوزه کودکانشان مشغول فعالیت هستند نمیتواند جامعه هدف مشتری شما را پوشش دهد و صرف کردن انرژی در این فضا شاید فقط از شما انرژی کاذب بگیرد.

 اگر به مصرف کنندگان خود توجه کنید و نظریات آن ها میان خودشان را دنبال کنید میتوانید نتایج بسیار خوبی بگیرید، مثلا آنچه آنان در زمینه نقصی از یک محصول مشابه محصول شما صحبت میکنند و یا از خدمتی افزوده که باعث توجه آنان شده است و یا مساله ایی که بسیار برای آنان جلب توجه  کرده است. به موضوعات داغ میان مصرف کنندگان توجه داشته باشید. اگر مشتریان خود را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنید یا این شانس را دارید که نگاهی به حساب‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی بیاندازید. زمانی که حتی علاقه مخاطبین هدف خود را پیدا کردید خیلی راحت میتوانید محتوای مورد علاقه مشتریان خود را تولید کنید.

 کاری انجام دهید که مخاطب محتوای مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارد و به نوعی وارد تعامل شود.میتوانید برنامه هایی را بریزید که کاربر مشتاق به این کار شود مثلا مسابقات در فضای مجازی یکی از راه حل هایی است که کاربر مایل به فعالیت است و همین فعالیت میتواند در راستای اهداف شما صورت پذیرد که با برنامه ریزی های خاصی میتوانید به هدف بزنید.

 

اتفاقات جالب انگیز برای مخاطبان خود تولید کنید که باعث شود این اتفاق را ارزشمند قلمداد کنند و به ان توجه ویژه کنند، حتی رویداد ها میتواند غیر آنلاین باشد مانند برگزاری یک سمینار آموزشی یا یک همایش مربوط به کارتان، حتی این عمل در قالب آنلاین هم وجود دارد فضاهای مجازی که فرصت این را میدهد تا افراد را در یک گروه جمع آوری کنید و به آن ها مطلبی را بهصورت تصویری یا صوتی یا تعاملی ارائه دهید.

گروه سنی مشخصی را هدف بگیرید و روی آن فعالیت کنید و بعد از آن محتوای خود را مناسب آن گروه سنی عرضه کنید، هر گروه سنی علایق و ویژگی های منحصر به فردی دارند و هرکدام از آن ها میتوانند مطالب ویژه ایی را مورد علاقه خود نشان دهند و آن را دنبال کنند.

زمانی که مطالب و محتوا را جوری طراحی میکنید که فقط جنبه تبلیغ و فروش دارد،این امر سبب میشود که کاربر در مرکزیت توجه شما قرارنگیرد و زمانی که این اتفاق می افتد کاربر نقشش کم رنگ میشود. این امر حتی در سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر اهمیت ویژه ایی دارد بحث اجتماعی بودن مطالب  و مشارکت کاربر و توجه کاربر به محتوا که نتیجه آن توجه و اعتبار موتورجستجوگر به محتوای شما میتواند باشد. به جای اینکه در مورد محصولات و خدماتتان خیلی نظریه بپردازید و محتوای زیاد تولید کنید به این مورد بپردازید که کحصول شما چه کاربردی برای کاربران دارد و چه دردی از آن ها دوا می کند. کاربران به دنبال جنبه کاربری هستند و مایل هستند در مورد محصولات وخدماتی مطالعه کنند که جنبه کاربردی آن برایشان آورده شود.وقتی جنبه کاربردی را ذکر میکنید به صورت نامحسوس میتوانید محصول خود را هم ارائه دهید.

این را در نظر بگبرید محتوایی را منتشر میکنید که همه مردم آن را با هر سطح درکی ممکن است مطالعه کنند، پس بهتر است که آن را هم سطح کنید از گفتن و توضیح خیلی تخصصی بپرهیزید چون اگر مخاطب احساس کند آن را متوجه نمیشود قطعا علاقه ایی هم به خواندن و دنبال کردن آن ندارد، محتوایی که راحت فهم باشد و با یک بار خواندن آن را بتوان درک کرد بسیار نفوذ بهتری نسبت به محتوایی که قابل درک نباشد و باید چندین بار آن را تحلیل کرد  موثر است.

 

یک استراتژی فوق‌العاده برای شبکه‌های اجتماعی داشته باشید.شبکه های اجتماعی را بسیارجدی بگیرید این روزها مطالب فضای مجازی بیشتر از مطالب وب سایت ها بازدید دارد به دلیل سهولت ارتباطات و آمار زیادی که در این شبکه ها مشغول به فعالیت هستند. شبکه‌های اجتماعی به این دلیل که تولید محتوای کاربر محور را سهولت می‌بخشند بسیار مفید هستند. همه آنچه نیاز دارید این است که یک استراتژی خوب برای شبکه‌های اجتماعی داشته باشید و محتوایی به اشتراک بگذارید که برای دنبال کنندگان شما جذاب باشد، محتوایی که بتواند تعامل، کلیک و ترافیک جذب کندروی مخاطبان خود تمرکز کنید تا اهدف خود را درو کنید

زمانی که شما محتوایی خوب و هدفمند تولید میکنید میتوانید مخاطبانی را داشته باشید که شما را دنبال کنند و این محتوای ارزشمند را که دنبال میکنند به دیگران هم معرفی کنند و این محتوای خوب میتواند برای شما ارزش افزوده داشته باشد، ارزش افزوده برای شما مشتریانی است که از محصولات و خدمات شما از طریق بازاریابی محتوایی استفاده میکنند.



گردآوری: تحریریه

برچسب ها: بازاریابی- بازاریابی ویروسی -   استراتژی بازاریابی - کارشناس تولید محتوا - افزایش رتبه سایت - تولید محتوای سایت- افزایش بازدید سایت  -افزایش ترافیک سایت  -بازار یابی آنلاین - شبکه های اجتماعی


مقاله قبلیلزوم طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا
مقاله بعدیراهنمای تولید محتوا برای سئو
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه