راهنمای کسب و کارها برای بازاریابی محتوا با هوش مصنوعی: نکات، ابزارها و اقدامات احتیاطی

نیازی به گفتن نیست که چت جی پی تی و بطور کلی چت هوش مصنوعی چیزی است که باید در مورد آن بدانید. همانطور که در مقاله قبلی در مورد تولید محتوی با هوش مصنوعی گفتیم،  با رواج بیشتر هوش مصنوعی، دانستن راه های مختلف استفاده از آن مفید است. به همین دلیل است که در این پست، همه چیز در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا، به علاوه نحوه استفاده نکردن از آن – و چگونگی به حداقل رساندن اشتباهات و خطرات احتمالی صحبت می کنیم.


مقدمه

اگر نام ChatGPT را نشنیده اید، این یک ربات چت توسعه یافته توسط OpenAI است که نسبتاً پیشرفته است و برای هر چیزی از نوشتن نامه های مخوف گرفته تا نوشتن کد برای بازی های ویدیویی کامل استفاده شده است. این مورد توجه شرکت های بزرگی مانند بینگ را به خود جلب کرده است - که چت هوش مصنوعی را از OpenAI در موتور جستجوی خود ادغام کرده است. البته این امر باعث شد گوگل اعلام کند که چت ربات هوش مصنوعی خود به نام Bard را توسعه داده است که در نهایت در موتور جستجوی خود استفاده خواهد شد.



بازاریابی محتوایی با هوش مصنوعی چیست؟

بازاریابی محتوای با هوش مصنوعی از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی یا یادگیری ماشینی برای اطلاع رسانی، اجرا یا اندازه گیری استراتژی بازاریابی محتوای شما استفاده می کند.

این بدان معناست که یک ماشین می‌تواند برای شما محتوا ایجاد کند، ایده‌ها یا بینش‌هایی را برای محتوای شما ارائه دهد، یا به هر جنبه‌ای از بازاریابی محتوا یا برنامه‌ریزی محتوای شما کمک کند.

این می تواند مستلزم پرسیدن یک سوال راهنمایی شده از یک چت ربات هوش مصنوعی برای دریافت اطلاعات یا محتوا باشد. یا می‌تواند به معنای استفاده از ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی باشد که برای یک عملکرد بازاریابی محتوای خاص، مانند ایجاد تقویم رسانه‌های اجتماعی، زمان‌بندی محتوا، یا تجزیه و تحلیل محتوا ساخته شده است.



ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا

اکنون که متوجه شدید کارکرد هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا چیست، اجازه دهید در مورد برخی از ابزارهای مختلف هوش مصنوعی در دسترس  صحبت کنیم.

ChatGPT

مسلما یکی از پرطرفدارترین و مهم ترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا در حال حاضر ChatGPT است.

یک ربات چت که OpenAI توسعه داده است. در حال حاضر در "مرحله تحقیقاتی" خود است، به این معنی که OpenAI هنوز در حال بررسی اشکالات و پیچیدگی ها و همچنین توسعه آن است.

استفاده از ChatGPT در حال حاضر رایگان است و کاربران همچنین می توانند بازخورد خود را بر اساس پاسخ هایی که به سؤالات خود دریافت می کنند ارسال کنند.

چیزی که ChatGPT را از دیگر چت ربات های هوش مصنوعی متفاوت می کند این است که کمی پیشرفته تر است. در حالی که بیشتر چت ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند به سادگی به یک سوال در یک زمان پاسخ دهند، OpenAI می‌گوید که می‌تواند به سؤالات بعدی پاسخ دهد، اشتباهات خود را بپذیرد، مقدمات نادرست را به چالش بکشد و درخواست‌های نامناسب را رد کند.

شروع با ChatGPT ساده است. شما برای شرکت در دوره تحقیقات رایگان در وب سایت OpenAI ثبت نام می کنید. سپس، می‌توانید آموزش نحوه استفاده از سایت را طی کنید یا سؤالات خود را بپرسید یا درخواست‌های خود را وارد کنید. از آنجا، امکانات تقریباً بی پایان هستند.

 

شما یک سوال یا درخواست را در کادر ChatGPT ارسال می کنید و منتظر پاسخ می مانید. سپس می‌توانید مکالمه را ادامه دهید تا پاسخ‌های دقیق‌تری دریافت کنید، درباره پاسخی که دریافت کرده‌اید بازخورد ارائه دهید، یا مکالمه یا درخواست جدیدی را شروع کنید. پرس و جوهای قبلی شما نیز ذخیره می شوند تا بتوانید دوباره به آنها مراجعه کنید. (در اینجا چند دستور ChatGPT وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می کند!)

 

سایر ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا

اگرچه در حال حاضر 55 درصد از کسب‌وکارها از ChatGPT استفاده می‌کنند، اما بسیاری از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوای شما وجود دارد. در اینجا چند گزینه برای بررسی وجود دارد.

 

Copy.ai

اخیراً چت ربات هوش مصنوعی خود را منتشر کرده است که به طور خاص برای بازاریابی ساخته شده است. این چت ربات هوش مصنوعی که خود را "جایگزین شماره 1 ChatGPT" می نامد، به کاربران امکان می دهد خلاصه محتوا بنویسند، ویدئوهای یوتیوب را خلاصه کنند، ایمیل های فروش را از پروفایل لینکدین شخصی سازی کنند و موارد دیگر. استفاده از چت توسط Copy.ai در حال حاضر رایگان است.

Grammarly

ابزار بازاریابی محتوای هوش مصنوعی خود را در آوریل 2023 به نام GrammarlyGo راه اندازی می کند. این ابزار می‌تواند محتوای جدید را از یک پیام کوتاه ایجاد کند، ایده‌های محتوا ارائه دهد، محتوای موجود را بازنویسی یا بهبود بخشد، محتوا را با صدای برند شما شخصی‌سازی کند و موارد دیگر.

Copysmith

یک ابزار بازاریابی محتوای هوش مصنوعی پولی است که بیشتر برای مشاغل تجارت الکترونیک ساخته شده است. این می تواند توضیحات محصول را ایجاد کند، موضوعات وبلاگ را طوفان فکری کند، نسخه تبلیغاتی بنویسد، پست های رسانه های اجتماعی ایجاد کند و موارد دیگر.Copysmith  از 19 دلار در ماه شروع می شود.



چرا از هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا استفاده کنیم؟ مزایا و معایب

شاید تعجب کنید که چرا حتی می خواهید از چت ربات هوش مصنوعی استفاده کنید. واقعاً چه چیزی می توانید بدست آورید؟ و راستش را بخواهید، وقتی اولین بار در مورد آن شنیدم، همین فکر را کردم. اما پس از آزمایش، متوجه شدم که برنامه های کاربردی بسیاری وجود دارد که می تواند به صاحبان مشاغل در بازاریابی محتوایی کمک کند.

 

اما ابتدا، اجازه دهید به چند مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا بپردازیم.

معایب بازاریابی محتوای هوش مصنوعی

 

همیشه دقیق یا به روز نیست

در حالی که برخی از مردم به چت ChatGPT و AI به عنوان آخرین چیزی که به اطلاعات معتبر می رسد نگاه می کنند، اینطور نیست. در واقع، ChatGPT اطلاعات محدودی از اینترنت در سال 2021 دارد، به این معنی که اطلاعات ارائه شده ممکن است نادرست یا قدیمی باشد.

به همین دلیل است که گرفتن اطلاعات از چت هوش مصنوعی بسیار مهم است. همین امر در مورد هر محتوایی که برای شما ایجاد می کند صدق می کند و باید مطمئن شوید که دقیق و به‌روز است.

 

عدم تجربه

اگر به فکر استفاده از ChatGPT یا سایر ابزارهای هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا برای خود هستید، ممکن است در دراز مدت به سئوی شما آسیب برساند. جدا از پتانسیل محتوای تکراری، تأکید گوگل بر  تجربه، تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن به این معنی است که محتوا احتمالاً رتبه‌بندی نمی‌کند. محتوای نوشته شده توسط هوش مصنوعی فاقد تجربه، تخصص و قابلیت اعتماد است - همه سیگنال‌های مهمی که گوگل در رتبه‌بندی محتوا و وب‌سایت‌ها به دنبال آن است.

 

فاقد شخصیت انسانی

چت هوش مصنوعی می‌تواند مکانی عالی برای شروع ایده‌ها و محتوا باشد، اما فاقد شخصیت و احساس خاص انسانی است که با هوش مصنوعی (هنوز) قابل تکرار نیست. و اغلب اوقات به خوبی چیز واقعی نخواهد بود.

 

ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی برای داشتن یک شخصیت برنامه ریزی نشده اند، که صراحتاً باعث ایجاد محتوا و بازاریابی واقعا خسته کننده می شود.

 

مزایای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا

اما همه چیز بد نیست! افزودن هوش مصنوعی به ابزارهای استراتژی محتوای شما، نکات مثبت مشخصی دارد.

 

گزینه های رایگان دارد

در حال حاضر تعدادی ابزار رایگان بازاریابی محتوای هوش مصنوعی از جمله ChatGPT وجود دارد (اگرچه اخیراً یک گزینه پولی منتشر کرده اند). و این قیمت خوبی است، به خصوص برای صاحبان مشاغل پرمشغله ای که در حال حاضر سرمایه گذاری زیادی در بازاریابی دارند.

 

مانند هر ابزار رایگان دیگری به هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا فکر کنید—این یک دارایی عالی است که دسترسی به آن می تواند به تقویت بخش های دیگر بازاریابی شما کمک کند، اما این نباید تنها چیزی باشد که به آن تکیه می کنید.

 

می تواند به ایده ها کمک کند

گاهی اوقات شما فقط در مورد ایده ها به کمک نیاز دارید. شما با یک پست اجتماعی خوب مواجه شده اید، مطمئن نیستید که چگونه یک شرح کسب و کار خوب بنویسید، یا ایده هایی برای موضوع ایمیل می خواهید. چت هوش مصنوعی می تواند به همه این موارد کمک کند.

 

این یک نقطه شروع عالی است

اگر از چت هوش مصنوعی به عنوان ابزار طوفان فکری یا نقطه شروع استفاده می‌کنید، می‌تواند به شما در شخصی‌سازی بازاریابی، القای شخصیت برندتان کمک کند و مطمئن شوید که تجربه یا تخصص خود را نفی نمی‌کنید.

 

به عنوان مثال، اگر از ChatGPT بخواهید ایده هایی را برای موضوع ایمیل برای یک ایمیل روز عید ارائه دهد، می توانید هر یک از ایده های آنها را بپذیرید و چند تغییر ایجاد کنید تا با برند شما هماهنگی بیشتری داشته باشد. یا چند کلمه یا شعار سرگرم کننده اضافه کنید تا آن را چشم نوازتر کنید.



نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا

اکنون که متوجه شدید هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا چیست و برخی از مزایا و معایب آن چیست، بیایید در مورد نحوه استفاده از آن (مسئولانه) برای کمک به بازاریابی خود صحبت کنیم.

من حتی چند نمونه جستجو برای هر کدام ارائه کرده ام تا به شما در شروع کار کمک کند!

 

ایده های پست وبلاگ

ارائه ایده‌های پست وبلاگ می‌تواند مالیات‌زا باشد (به من اعتماد کنید، می‌دانم!). اگر یک شریک بازاریابی محتوای اختصاصی یا حتی تیمی برای ارائه ایده ندارید، چت هوش مصنوعی یک منبع عالی است.

 

می‌توانید از یک ربات چت هوش مصنوعی مانند ChatGPT بخواهید که ایده‌های موضوع پست وبلاگ مرتبط با تجارت شما ایجاد کند. از آنجا، می‌توانید تحقیقات بیشتری انجام دهید تا ببینید چه چیزی برای کسب و کار شما مناسب است، چه کلمات کلیدی را باید بگنجانید، و چگونه می‌توانید آن پست را متعلق به خود کنید.

 

🔎پیشنهاد مثال: چند موضوع پست وبلاگ را برای یک تجارت مراقبت از چمن به من بدهید.

 

خطوط کلی محتوا

هنگامی که ایده های پست وبلاگ خود را دارید، شاید برای توسعه طرح کلی خود به کمک نیاز داشته باشید. ابزارهای بازاریابی محتوای هوش مصنوعی می توانند پست های وبلاگ را برای شما ترسیم کنند، که می تواند یک نقطه پرش مفید برای ایجاد محتوای شما باشد.

 

باز هم، توصیه می‌کنم که هوش مصنوعی محتوای شما را برای شما بنویسد، و من همچنان به طرح کلی به عنوان نقطه شروع نگاه می‌کنم. اما خوب است که برای ترسیم پست های خود کمکی داشته باشید، به خصوص اگر تازه شروع به ایجاد محتوای خود کرده اید.

 

🔎عصر مثال: یک طرح کلی پست وبلاگ برای پستی در مورد نکات مراقبت از چمن بهاره ایجاد کنید.

 

پیشنهادات کلمه کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی می تواند کار، زمان و تخصص زیادی را ببرد. در حالی که برخی از ابزارهای عالی برای تحقیق کلمات کلیدی رایگان وجود دارد (البته ما عاشق ابزار تحقیق کلمه کلیدی رایگان WordStream هستیم)، ممکن است بخواهید برخی از ابزارهای دیگر را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی به دست می آورید.

 

اینجاست که ابزارهای بازاریابی محتوای هوش مصنوعی می توانند به شما کمک کنند. می توانید از هوش مصنوعی بخواهید چند پیشنهاد کلیدواژه اساسی برای کسب و کار شما ارائه دهد. این ممکن است به شما ایده خوبی در مورد برخی از نقاط شروع دهد که می توانید با استفاده از ابزارهای پیشرفته تری برای تحقیق کلمات کلیدی به آنها کمک کنید.

 

🔎علام مثال: چند کلمه کلیدی خوب SEO برای یک شرکت مراقبت از چمن چیست؟

 

شعارها

شعارها عبارات سرگرم کننده ای هستند که می توانید از آنها در کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی خود برای جلب توجه و ترغیب مردم به انجام یک اقدام استفاده کنید. همچنین می توانید از شعارهای فصلی برای به روز رسانی کمپین های خود استفاده کنید.

 

چت هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند تا برخی از شعارهای جدید را به عنوان بخشی از کمپین ها یا بازاریابی محتوای خود استفاده کنید. این ایده ها را می توان برای کسب و کار شما یا فروش خاصی که در حال اجرا هستید طراحی کرد.

 

🔎اعلام مثال: چند شعار خوب برای فروش بهاره چیست؟

 

پست های رسانه های اجتماعی

مدیریت سایت‌های رسانه‌های اجتماعی کسب‌وکارتان می‌تواند دلهره‌آور باشد، به‌ویژه زمانی که مجبور هستید دائماً ایده‌های پست جدید و جذابی ارائه دهید.

 

چت هوش مصنوعی می‌تواند با ارائه ایده‌های پست رسانه‌های اجتماعی یا زیرنویس‌های اینستاگرام، این کار را کمی برای شما ساده کند. سپس می‌توانید این ایده‌ها را سفارشی و اصلاح کنید تا آنها را برای کسب‌وکار، تصویر یا ویدیوتان خاص‌تر کنید.

 

🔎علام مثال: چند کپشن اینستاگرام خوب برای کسب و کار مراقبت از چمن من در فصل بهار چیست؟

 

موضوعات خبرنامه

خبرنامه راهی عالی برای جلب توجه مخاطبان و کسب و کار شما در ذهن شماست. اما پس از چند ارسال، ممکن است احساس کنید که ایده هایتان تمام شده است.

 

می‌توانید از ربات‌های چت هوش مصنوعی بخواهید تا برخی از موضوعات خبرنامه را مختص کسب‌وکار شما ارائه دهند. این می تواند به شما کمک کند تقویم خبرنامه خود را برنامه ریزی کنید و زمان و انرژی را برای ایجاد محتوای جذاب برای خبرنامه خود آزاد کنید.

 

🔎پیشنهاد مثال: ایده های ماهانه خبرنامه برای کسب و کار مراقبت از چمن من به من بدهید.

 

خط مشی موضوع ایمیل

استفاده از خطوط موضوع ایمیل مناسب مهم است. در واقع، نزدیک به 50٪ از مردم یک ایمیل را فقط بر اساس موضوع موضوع باز می کنند - و نزدیک به 70٪ یک ایمیل را بر اساس خط موضوع به اسپم گزارش می دهند. اما ارائه یک موضوع جذاب می تواند یک چالش باشد.

 

با چت هوش مصنوعی، می‌توانید ایده‌هایی برای موضوع دریافت کنید که سپس می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید و شخصی‌سازی کنید. (احتمال باز شدن خطوط موضوع ایمیل شخصی سازی شده 22 درصد بیشتر است!)

 

🔎پیشنهاد مثال: چند خط موضوع ایمیل خوب برای یک ایمیل در مورد تبلیغ خدمات بهاره با تخفیف 25 درصدی برای کسب و کار مراقبت از چمن من چیست؟

 

توضیحات کسب و کار

راه دیگری که می توانید از هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا استفاده کنید این است که به شرح کسب و کار شما در وب سایت و همه سایت های اجتماعی کمک کند. توصیف متقاعدکننده کسب و کار مهم است زیرا به مشتریان بالقوه در مورد کسب و کار شما، آنچه ارائه می دهید و چرا باید شما را انتخاب کنند آموزش می دهد.

 

ایجاد یک شرح تجاری خوب می تواند یک چالش باشد. شما باید اطلاعات زیادی در مورد کسب و کار خود را در چند پاراگراف تقطیر کنید. و سپس آن را حتی بیشتر برای سایت های رسانه های اجتماعی کوتاه کنید.

 

می‌توانید از چت هوش مصنوعی برای ایجاد شرح کسب‌وکار استفاده کنید که سپس می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید. همچنین می توانید از هوش مصنوعی بخواهید که این توضیحات را برای سایت های اجتماعی خاص کوتاه کند.

 

🔎اعلام مثال: آیا می توانید شرح کسب و کار را برای شرکت مراقبت از چمن من بر اساس صفحه اصلی وب سایت من [آدرس وب سایت] بنویسید؟



از بازاریابی محتوای هوش مصنوعی مسئولانه استفاده کنید

از آنجایی که هوش مصنوعی به نفوذ در بازاریابی و زندگی روزمره ادامه می‌دهد، درک فواید و پیامدهای استفاده از آن بسیار مهم است. با استفاده درست از ChatGPT و دیگر ربات‌های چت هوش مصنوعی، می‌توانید بازاریابی محتوای خود را تقویت کنید و به کسب‌وکار خود کمک کنید بدون به خطر انداختن کیفیت یا یک استراتژی فردی، برجسته شود.


مقاله قبلیچگونه می توان از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ استفاده کرد
مقاله بعدیبازاریابی محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی: راهنمای موفقیت یک استارتاپ
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه