آموزش سئو در یک ساعت!

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به معنی انجام تمام فرآیندهایی است که باعث می شود وب سایت نتایج بهتری را در گوگل و سایر موتورهای جستجو کسب کند.به طور خلاصه سئو سایت یعنی از بین بردن مشکلات کدنویسی و قالب گرافیکی سایت .

در ادامه نکته کاربردی در زمینه بهینه سازی و سئو سایت را.ببینید:


بر گوگل تمرکز کنید و گوگل را معیار سئو قرار دهید

علاوه بر استفاده اکثریت مطلق کاربران ایرانی از گوگل، اهمیت این نکته در این است که هر کاری که برای ارتقاء در گوگل انجام دهید منجر به ارتقاء در سایر موتورهای جستجو نظیر بینگ و غیره نیز می شود. زیرا:

گوگل بهترین الگوریتم های جستجو را دارد 
و بهترین راهنمایی ها و دستورالعمل ها را برای بهبود کیفیت وبسایت ها ارائه می دهد


بر گوگل تمرکز کنید و گوگل را معیار سئو قرار دهید

صفحه اول نتایج گوگل را هدف گذاری کنید و در صفحه اول ، سه رتبه اول را.

اگر در سه رتبه اول نباشید، کمتر از 10 دصد از جستجوها نصیبتان میشود.


صفحه اول نتایج گوگل را هدف گذاری کنید و در صفحه اول ، سه رتبه اول را.

هرگز به فکر فریب گوگل نباشید.سئو را برای کاربرها انجام دهید نه برای گوگل.

هر تکنیکی از سئو را که به کار می برید با این هدف باشد که کسانی که دنبال محتوای شما می گردند راحت تر آن را پیدا کنند و از سایت شما بیشتر از سایت رقبا بهره ببرند. 

این دیدگاه را در تمام مراحل و تکنیک های سئو حفظ کنید، زیراکه بهترین ضامن برای موفقیت شما خواهد بود


هرگز به فکر فریب گوگل نباشید.سئو را برای کاربرها انجام دهید نه برای گوگل.

سایت شما حتما ریسپانسیو باشد.

 با توجه به رشد فروش موبایل های هوشمند و تبلت و همچنین گسترش اینترنت موبایل نسل سوم و چهارم در کشور، پیش بینی می کنیم این آمار بیش از این ها رشد داشته باشد.
🔍 از طرفی گوگل نیز که صاحب اندروید است تصمیم گرفته سایت هایی که ریسپانسیو و به قول خودش mobile-friendly نیستند را از نتایج جستجوی موبایل حذف کند.
✅ پس برای راحتی کاربران که بیشتر از موبایل و تبلت برای مرور صفحات وب استفاده می کنند و همچنین برای جذب کاربر و مشتری از نتایج جستجوی گوگل، فقط و فقط به فکر وبسایت ریسپانسیو باشید. اگر به تازگی قصد راه اندازی سایت دارید، هرگز سراغ سایت های غیر ریسپانسیو نروید. و اگر قبلا وبسایتی داشته اید که ریسپانسیو نیست، تغییر و تحول آن را در اولویت کارها و هزینه های خود قرار دهید. از صرف هزینه برای این کار نترسید و زمان را از دست ندهید. فردا دیر است...


سایت شما حتما ریسپانسیو باشد.

هرگز لینک نخرید.فقط بطور طبیعی لینک جذب کنید.

گرچه خرید لینک همیشه مغایر با دستورالعملهای گوگل بوده است، اما باز هم می توانستید از سایت هایی که پیجرنک بالایی دارند لینک خریداری کنید، و اگر در این کار افراط نمیشد، شاید گوگل شما را اسپم و جریمه نمیکرد.

اما گوگل از امروز نمایش پیجرنک را قطع کرد و دیگر به این طریق نمی توان اعتبار صفحات وب را شناسایی کرد. به این ترتیب جذب لینک های مفید و جلوگیری از لینک های مضر، امری حساس تر شده است.
لذا بیش از پیش توصیه می کنیم از متخصصین معتبر برای سئو و مخصوصا جذب لینک استفاده کنید. در غیر اینصورت ممکن است لطمات جبران ناپذیری به سئوی سایت خود وارد کنید.


هرگز لینک نخرید.فقط بطور طبیعی لینک جذب کنید.

لینک های ضعیف و بی اعتبار را غیرفعال کنید.

⭕️ حتما از search console گوگل (وبمسترتولز سابق) برای مشاهده لینک هایی که به سایت شما داده شده است استفاده کنید.

🔷 لینک ها را بررسی و لینک های ضعیف و بی اعتبار را شناسایی کنید.

🔶 و با کمک ابزار Disavow Links گوگل، به گوگل اعلام کنید که این لینک ها را برای شما در نظر نگیرد.


لینک های ضعیف و بی اعتبار را غیرفعال کنید.

چگالی کلمات کلیدی در متن صفحه در حد و اندازه یک متن معمولی برای عموم باشد.

بطور غیر عادی کلمات کلیدی را تکرار نکنید. حدود 7 درصد کل کلمات باشد مناسب است.


چگالی کلمات کلیدی در متن صفحه در حد و اندازه یک متن معمولی برای عموم باشد.

تگ توضیحات 156 کاراکتر باشد.


تگ توضیحات 156 کاراکتر باشد.

تگ عنوان (title) بیشتر از 70 کاراکتر نباشد.


تگ عنوان (title) بیشتر از 70 کاراکتر نباشد.

حتما از کلمات کلیدی در تگ های عنوان و توضیحات استفاده نمایید.

اما یک کلمه را در تگ عنوان بیش از 2 بار تکرار نکنید.


حتما از کلمات کلیدی در تگ های عنوان و توضیحات استفاده نمایید.

تگ meta keywords دیگر اثری در گوگل ندارد.

اما اگر هنوز استفاده میکنید، کمتر از 48 کلمه باشد و بینشان حتما از کامای انگلیسی استفاده نمایید.


تگ meta keywords دیگر اثری در گوگل ندارد.

از تگ های H1 تا H6 حتما استفاده کنید


از تگ های H1 تا H6 حتما استفاده کنید

از ALT در تصاویر استفاده نمایید

توضیحات مرتبط با تصویر را در آن بنویسید.اما بیش از 12 کلمه نباشد.


از ALT  در تصاویر استفاده نمایید

از سایت مپ (site map) استفاده کنید

وجود نقشه سایت به گوگل کمک میکند صفحات سایت را بهتر شناسایی کند و از صفحات جدید و آپدیت صفحات قدیم باخبر شود


از سایت مپ (site map) استفاده کنید

بدنه اصلی سئو محتوی است

محتوی را برای کاربر بنویسید


بدنه اصلی سئو محتوی است

تعداد کلمات در هر صفحه

بیش از آنکه به فکر تعداد کلمات باشید به فکر مفیدتر بودن محتوی باشید.


تعداد کلمات در هر صفحه

کدهای HTML شما حتما صحیح باشد


کدهای HTML شما حتما صحیح باشد

در هنگام لینک دادن به صفحات دیگر، متن لینک حتما شامل توضیحاتی راجع به محتوای صفحه مقصد باشد.


در هنگام لینک دادن به صفحات دیگر، متن لینک حتما شامل توضیحاتی راجع به محتوای صفحه مقصد باشد.

متن لینک بهتر است بیش از 4 کلمه نباشد


متن لینک بهتر است بیش از 4 کلمه نباشد

در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید.

از ابزارهای کمکی آماری استفاده کنید.انتخاب صحیح  کلمات کلیدی مهم است.شما میخواهید افرادی را به سایت جذب کنید که با احتمال بیشتری مشتری محصولات و خدمات شما شوند.


در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید.

بخشی را به عنوان وبلاگ در سایت خود در نظر بگیرید.

تا بتوانید مطالب صمیمانه تری را با مشتریان در میان بگذارید.اما محتوای وبلاگ نیز نامرتبط با  محصول و خدمتتان نباشد.


بخشی را به عنوان وبلاگ در سایت خود در نظر بگیرید.

محتوی را برای متخصصان ننویسید.

مطالب باید آنقدر ساده و روان باشد که با عادی ترین افراد هم براحتی ارتباط برقرار کند.


محتوی را برای متخصصان ننویسید.

انتهای هر مطلب از مخاطبان دعوت کنید تا کاری انجام دهند.

مثلا نظری بنویسند یا مطلب دیگری را ببینند و یا برای سفارش محصول و خدمات شما اقدام کنند.


انتهای هر مطلب از مخاطبان دعوت کنید تا کاری انجام دهند.

سئوی داخلی و سئوی خارجی هردو لازم است.

سئوی داخلی هر گونه اقدامی است که باید در خود سایت شما انجام شود تا به کسب رتبه بهتر در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مرتبط کمک کند.

سئوی خارجی هرگونه اقدامی است که خارج از سایت شما صورت می گیرد تا منجر به کسب نتایج بهتر در جستجوی گوگل شود.

 

 


سئوی داخلی و سئوی خارجی هردو لازم است.

از ابزار سرچ گوگل (search console) استفاده کنید

تا پیام ها و هشدارهای گوگل را دریافت نمایید.عبارات کلیدی و رتبه سایت در جستجوها را ببینید و نیز لینک هایی که از دیگرسایت ها به شما داده شده است.


از ابزار سرچ گوگل (search console) استفاده کنید

از ابزار گوگل آنالیتیک (Google Analytics) استفاده کنید.

تا آمار بازدیدکنندگان سایت و بویژه مطالب پربازدید از موتورهای جستجو را رصد نمایید


از ابزار گوگل آنالیتیک (Google Analytics) استفاده کنید.

برای سایت و کسب و کار خود صفحه گوگل پلاس درست کنید.

این کار در ایجاد اعتماد بوسیله گوگل موثر است و رتبه شما در جستجوهای محلی و مبتنی بر کاربر را نیز بهبود میبخشد


برای سایت و کسب و کار خود صفحه گوگل پلاس درست کنید.

در کنار اهمیت به موتورهای جستجو برای جذب بازدیدکننده، حتما از منابع دیگر نیز استفاده کنید.

جذب بازدید از وب سایت های مرتبط، هم به کسب و کار شما کمک میکند و هم برای سئو مفید است.


در کنار اهمیت به موتورهای جستجو برای جذب بازدیدکننده، حتما از منابع دیگر نیز استفاده کنید.

از ارائه محتوای کم و بی کیفیت پرهیز کنید.

صفحات با محتوای ناقص و نامناسب که خواننده را اذیت کند و عملا چیز مفیدی به وی ندهد حتما باعث کاهش امتیاز سایت نزد گوگل خواهد شد.


از ارائه محتوای کم و بی کیفیت پرهیز کنید.

محتوای تکراری را حذف نمایید.

اگر محتوای یکسان یا خیلی مشابه در چند صفحه داشته باشید، ممکن است به جریمه شدن سایت شما توسط گوگل منجر شود


محتوای تکراری را حذف نمایید.

محتوای کپی شده از سایت های دیگر را منتشر نکنید.

در صورتیکه مجبور به استفاده از مطالب سایت های دیگر هستید، تغییراتی در متن و عنوان آن اعمال کنید


محتوای کپی شده از سایت های دیگر را منتشر نکنید.

در پی این باشید که محتوای شما بهتر از محتوای رقبایی باشد که در صفحه اول گوگل هستند.


در پی این باشید که محتوای شما بهتر از محتوای رقبایی باشد که در صفحه اول گوگل هستند.

کمک کنید جستجوگران پس از مطالعه صفحه ای که به آن وارد شده اند، صفحات دیگر سایت را نیز مرور و مطالعه نمایند


کمک کنید جستجوگران پس از مطالعه صفحه ای که به آن وارد شده اند، صفحات دیگر سایت را نیز مرور و مطالعه نمایند

با استفاده از ویدئو در محتوی، زمان حضور کاربر را افزایش دهید.

در ضمن میتوانید از سایت های اشتراک گذاری ویدئومثل آپارات لینک و بازدید دریافت نمایید.


با استفاده از ویدئو در محتوی، زمان حضور کاربر را افزایش دهید.

محتوای تصویری مانند ویدئو، نمودار و اینفوگرافی ها در جذب لینک بسیار موثر است.

کاربران لینک اینگونه مطالب را بیشتر پخش و استفاده میکنند.


محتوای تصویری مانند ویدئو، نمودار و اینفوگرافی ها در جذب لینک بسیار موثر است.

محتوای بیشتر بازدیدکننده بیشتری می آورد.

هرچه تعداد صفحات با محتوای مناسب سایت بیشتر باشد، مراجعه بیشتری خواهد داشت و در نتیجه فروش و رنک بهتر


محتوای بیشتر بازدیدکننده بیشتری می آورد.

نویسنده مهمان باشید.

در وبلاگ ها و سایت های دیگر با نام و لینک سایت تان مطلب منتشر نمایید.


نویسنده مهمان باشید.

از روش های تبادل لینک در شبکه های تبادل لینک استفاده نکنید.

گوگل شما را اسپم میکند و رتبه شما چنان افول میکند که بزودی قابل جبران نیست.


از روش های تبادل لینک در شبکه های تبادل لینک استفاده نکنید.

سعی کنید بک لینک های شما از سایت ها و IP های مختلف باشد


سعی کنید بک لینک های شما از سایت  ها و IP  های مختلف باشد

فقط به دنبال بک لینک برای صفحه اصلی نباشید.

صفحات داخلی را نیز برای کسب رتبه در نتایج جستجوی عبارات کلیدی مختلف جدی بگیرید.


فقط به دنبال بک لینک برای صفحه اصلی نباشید.

از روابط خارج از فضای مجازی برای کسب بک لینک در فضای مجازی و اینترنت استفاده کنید.

تامین کنندگان، توزیع کنندگان و سایر شرکا و همکاران شما میتوانند در سایت هایشان به شما لینک بدهند.


از روابط خارج از فضای مجازی برای کسب بک لینک در فضای مجازی و اینترنت استفاده کنید.

بک لینک های رقبایتان را بررسی نمایید.

و به دنبال راهی برای کسب بک لینک از منابع آن ها باشید.


بک لینک های رقبایتان را بررسی نمایید.

هر صفحه سایت باید در یک صفحه دیگر از سایت شما یا سایت دیگری لینک شده باشد.

دسترسی گوگل به صفحات از طریق لینک ها انجام میگیرد.


هر صفحه سایت  باید در یک صفحه دیگر از سایت شما یا سایت دیگری لینک شده باشد.

اهمیت لینک های صفحه اصلی به صفحات دیگر را فراموش نکنید

از صفحه اصلی به صفحاتی که برایتان اهمیت دارد حتما لینک مستقیم بدهید


 اهمیت لینک های صفحه اصلی به صفحات دیگر را فراموش نکنید

در صفحات داخلی به صفحاتی با محتوای مرتبط لینک دهید


در صفحات داخلی به صفحاتی با محتوای مرتبط لینک دهید

همیشه رتبه خود را در نتایج جستجوی عبارات مختلف رصد کنید.

به این منظور میتوانید از کمک سرچ کنسول گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده نمایید


همیشه رتبه خود را در نتایج جستجوی عبارات مختلف رصد کنید.

رتبه های خوب ممکن است غلط انداز باشند.

اگر بازدیدکنندگان بیشتر منجر به فروش بیشتر نشود، رتبه برتر چه فایده ای دارد؟ پس سراغ عباراتی بروید که باعث افزایش فروش شما می شود.


رتبه های خوب ممکن است غلط انداز باشند.

برای محصولات یا کسب و کار خود سیستم امتیاز دهی داشته باشید.

این سیستم امتیاز دهی مطابق استانداردهای گوگل باشد و از مشتریان خود بخواهید به شما امتیاز دهند


برای محصولات یا کسب و کار خود سیستم امتیاز دهی داشته باشید.

از Redirect 301 استفاده کنید.

اگر صفحه ای را حذف و یا url  آنرا تغییر دادید، بدون استفاده از ریدایرکت 301 همه فواید صفحه قبلی و لینک هایی که به آن داده شده بود را از دست خواهید داد.


از Redirect 301 استفاده کنید.

صفحه خطای 404 خوبی طراحی کنید.

صفحه ای با ظاهر و محتوای مناسب که باعث ترک سایت شما نشود و کاربر را به صفحات دیگر هدایت نماید


صفحه خطای 404 خوبی طراحی کنید.

از عکس های بهینه سازی شده برای وب استفاده کنید

در فتوشاپ از قسمت "save for web" استفاده نمایید.سایز و کیفیت را بهینه تنظیم کنید.نه کم نه زیاد.


از عکس های بهینه سازی شده برای وب استفاده کنید

لینک های ناسالم را شناسایی و اصلاح نمایید.

دقت کنید که هیچ لینکی در سایت شما یا به سایت شما خراب نباشد.


لینک های ناسالم را شناسایی و اصلاح نمایید.

در مواردی که امکان ایجاد محتوای تکراری وجود دارد از تگ rel="canonical" استفاده نمایید


در مواردی که امکان ایجاد محتوای تکراری وجود دارد از تگ  rel="canonical"  استفاده نمایید

از تصاویر منحصر بفرد استفاده نمایید.

عکس هایی که خودتان گرفته اید یا تصاویر گرافیکی که خودتان ساخته اید و این شمایید که برای اولین بار آنها را در وب منتشر می کنید


از تصاویر منحصر بفرد استفاده نمایید.

اگر در نام عکس از کلمات انگلیسی مرتبط با موضوع عکس استفاده کنید بهتر است.


اگر در نام عکس از کلمات انگلیسی مرتبط با موضوع عکس استفاده کنید بهتر است.

در alt تصاویر از تجمع کلمات کلیدی خودداری کنید.

alt برای درج توضیح در مورد عکس است نه درج واژگانی که کسی با آن ها ارتباط برقرار نمیکند.


در alt  تصاویر از تجمع کلمات کلیدی خودداری کنید.

از شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب (هاستینگ) معتبر استفاده نمایید.

کندی و قطع شدن های مکرر سایت باعث کاهش رتبه شما در نتایج جستجو می شود.


از شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب (هاستینگ) معتبر استفاده نمایید.

همه تخم مرغ ها را در یک سبد نچینید.

در سئو بر یک عبارت کلیدی تکیه نکنید و به فکر سایر عبارات مرتبط نیز باشید


همه تخم مرغ ها را در یک سبد نچینید.
مقاله قبلیسئو یا بهینه سازی سایت
مقاله بعدیفونت مناسب در طراحی سایت
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه