برای پی بردن به اهمیت حضور در دنیای دیجیتال و بازاریابی دیجیتال کافیست چند آمار جهانی را بررسی کنیم:
در سال ۲۰۱۶، مدت زمانی که روزانه یک کاربر عادی به صورت آنلاین سپری کرده از مجموع زمان صرف شدهی او برای رسانههای آفلاین (رادیو، تلویزیون، بیلبوردهای شهری، مجلات و روزنامهها و …) بیشتر بوده است؛
آمارهای جهانی در سال ۲۰۱۷ اعلام کردهاند جوانان ۱۶ تا ۲۴ ساله روزی ۳٫۲۶ ساعت در اینترنت حضور فعال دارند. بیش از یک سوم این زمان، در شبکههای اجتماعی صرف میشود و مهمترین وسیله برای اتصال به اینترنت، موبایلهای هوشمند هستند و در مقابل، تلویزیون به عنوان مهمترین رسانه آفلاین ویدئویی، با کاهش چشمگیر مخاطب روبهرو است.