بازاریابی وابسته در دیجیتال مارکتینگ

سایت آمازون یکی از نمونه های بازاریابی وابسته یا پورسانتی (Affiliate Marketing) می باشد. سایت آمازون  (Amazon.com) به عنوان یک سایت فروشگاهی شامل کتاب، دارو، اسباب‌بازی و بسیاری موارد دیگر، صدها وب‌سایت همکار ویا وابسته به خودش دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند ازآنجا به محصولات ارائه‌شده توسط آمازون دسترسی داشته باشند. آمازون یک درصد از قیمت اقلام فروخته‌شده را به‌عنوان کمیسیون به وب‌سایت‌های وابسته که فروش از آن‌ها سرچشمه گرفته می‌پردازد.


AFFILIATE MARKETING (بازاریابی وابسته) یا مشارکت در فروش

بسیاری از ارائه دهندگان خدمات یا محصولات ، برای افزایش میزان فروش خود ، در کنار انواع روش های بازاریابی و فروشی که از آنها استفاده می کنند ، شیوه دیگری را نیز مورد استفاده قرار می دهند که در آن از خود مشتریان ، به عنوان معرف محصولات و خدمات به دیگران استفاده کرده و آنها را در سود فروش سهیم می نمایند. به این موضوع در انگلیسی Affiliate Marketing (بازاریابی وابسته) و یا در اصطلاح (مشارکت در فروش) می گویند.

در این راستا ، مشتریان قدیمی به شیوه ای انحصاری (نسبت به یکدیگر) بدون نیاز به فعالیت زیاد و سرمایه گذاری خاصی می توانند اطرافیان خود را برای اضافه شدن به جمع مشتریان ارائه دهنده اصلی هدایت نمایند



Affiliate Marketing در بازاریابی اینترنتی

در این روش کسب درامد انلاین که به آن همکاری در فروش نیز می گویند، شما به عنوان بازاریاب یا به نوعی شریک، به سایت فروشنده و یا تولید کننده محصول, به اصطلاح بازدیدکننده و یا مشتری میفرستید و اگر بازدید کننده فرستاده شده توسط شما, از سایت فروشنده خریدی انجام دهد . در اینصورت به شما درصدی از مبلغ فروش میرسد. با فروشی كه توسط  نماینده فروش یك سیستم صورت می گیرد، مدیر سیستم سود می كند و به عنوان پاداش، درصدی از هر فروش كه توسط نماینده صورت گرفته است، به خود او تعلق می گیرد. شما همچنین پس از عضویت در  سایت های همکاری در فروش لینک بازاریابی مخصوص خود را دریافت میکنید که میتوانید آنرا در هر کجای که میخواهید  قرار دهید.

اگر سایت یا وبلاگ پر بازدید دارید و میخواهید از بازدید کنندگان آن در آمد داشته و سایت خود را پولساز کنید از این روش استفاده کنید.همچنین میتوان از طریق انتشار لینک خرید محصولات در ایمیل ( مثلا در قسمت امضا ایمیل خودتان ) یا ارسال ایمیل های تبلیغاتی نسبت به فروش اقدام کرد شما در واقع در وب سایت خودتان، محصولات فروشنده را تبلیغ می کنید و اگر کاربری که در سایت شما است، ترغیب به خرید محصول شود، پس از کلیک بر روی لینک محصول به وب سایت فروشنده منتقل می شود و در آنجا خریدش را انجام میدهد و شما پورسانت خود را از فروشنده دریافت می کنید. در  روش افیلیت مارکتینگ, فروشنده تنها زمانی هزینه میکند که محصولاتش فروش برود و از طرف دیگر، بازاریاب ها، با معرفی محصولات درسایت خود یا هرجای دیگر ازجمله تالارهای گفتوگو ، درآمدهای خوبی کسب می کنند. یعنی در این سیستم هر دو طرف از این مشارکت سودآور بهره می برند که می توان گفت معامله ایی برد برد صورت میگیرد.

 



کسب درآمد با افیلیت مارکتینگ

در این مدل از  كسب درآمد اینترنتی تمام كارها به صورت آنلاین انجام می شود. از ثبت نام در سیستم تا كلیه مراحل تبلیغات و فروش محصول به صورت آنلاین و از طریق اینترنت صورت میگیرد و در كل این پروسه تنها كاری كه نماینده فروش باید انجام دهد تبلیغات محصول است به گونه ای كه كاربران اینترنت به راحتی محصول یا محصولات وی را در سطح اینترنت پیدا كنند و آنها را در سایت شركت یا فروشگاه سفارش دهند و در حقیقت خرید كنند.در سیستمهای همكاری در فروش، میزان پورسانت عمدتاً بسیار بالاست كه این موضوع به نوبه خود باعث سود بالای نمایندگان فروش می شود. مطمئناً سود بیشتر انگیزه هر فروشنده ای را برای فعالیت بیشتر و كسب درآمد بیشتر زیاد می كند
در کلام آخر می توان میگفت که این روش هنگامی که شما دارای کمترین سرمایه هستید یکی از این بهترین روش های بازاریابی است زیرا شما تنها با داشتن اینترنت و در خانه کسب و کار خود را رونق ببخشید و به سود مناسب دست پیدا کنید


مقاله قبلی بازاریابی دیجیتال و مزایای آن در برابر بازاریابی سنتی
مقاله بعدیاتوماسیون بازاریابی و نقش آن در دیجیتال مارکتینگ
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه