برای طراحی یک صفحه فرود موارد ذیل را رعایت کنید:
1-تا جای ممکن ساده باشید
ساختار و ظاهر کلی تاثیر بسیار زیادی بر اثربخشی کمپین و نرخ تبدیل شما خواهد داشت. هدف اصلی صفحه فرود باید تبدیل بازدیدکننده به مشتری باشد، بنابراین مهم است که تمام المانهای موجود در صفحه براساس اهداف ما حرکت کنند. رنگها تاثیر بسیار زیادی در افزایش نرخ کلیک و نرخ تبدیل دارند، سعی کنید در صفحات به کمک رنگها تضاد ایجاد کنید و دقیقا در نقطهای که مدنظرتان است (حتما CTA های قوی ایجاد کنید) توجه کاربر را به خود جلب کنید. وجود چند CTA در یک صفحه باعث کاهش نرخ تبدیل و گیج شدن کاربر خواهد شد.
2-از عناوین مناسب استفاده کنید
همه ما میدانیم که تنها چند ثانیه فرصت داریم تا کاربری را متقاعد کنیم تا عملی را برای ما انجام دهد، پس وجود عنوانهای موثر میتواند این مسیر را کوتاه کند! در این بخش به تخصص افرادی که کپی رایتینگ انجام میدهند نیاز خواهید داشت، به سادگی از کنار این بخش عبور نکنید، زیرا میتواند نرخ تبدیل را چند برابر کند.
3-فرمهای کوتاه داشته باشید
بله درست است که به عنوان یک بازاریاب علاقه داشته باشید که اطلاعات کاملی از سن، میزان تحصیلات، ایمیل و شماره تماس و ... از کاربران داشته باشید تا بتوانید کمپینهای دقیقی راه اندازی کنید اما هنگامی که این فیلدهای خالی را در یک صفحه قرار میدهید، مطمئن باشید که کمتر کاربری آن را تکمیل خواهد کرد. بنابراین تا جای ممکن فرم دریافت اطلاعات را کوتاه کنید. (به عنوان مثال: نام خانوادگی و ایمیل یا شماره تماس)
4-از جلوههای بصری استفاده کنید
عکس، ویدیو و یا انیمیشن هر چیز جذابی که بتواند توجه کاربر را به خود جلب کند را در صفحه فرود خود قرار دهید. سعی کنید از همان المانهای موجود در صفحه فرود، برای تبلیغات (کلیکی، اینفلوئنسر مارکتینگ، ویدیویی و ...) استفاده کنید تا هنگامی که کاربر وارد صفحه میشود با ظاهری جدید روبرو نشود.
5-در چارچوب برندتان باشید
هنگامی که کاربر بر روی تبلیغات شما کلیک میکند و وارد صفحه فرود میشود، اولین چیزی که به آن توجه میکند رنگ و لوگوی آن صفحه است. بنابراین به جای ایجاد صفحات رنگارنگ به برند بوک خود سر بزنید و براساس آن رنگ و لوگو را استفاده کنید.
6-اعتماد ایجاد کنید
وجود نظرات مثبت در یک صفحه فرود میتواند اعتماد ایجاد کند، تحقیقات نشان میدهد 84% از کاربران نظرات آنلاین موجود در صفحات را به اندازه نظرات دوستان خود قابل اعتماد میدانند. بنابراین از نظرات و بازخوردهای مثبتی که در گذشته بدست آوردهاید در صفحه فرود استفاده کنید، این مساله به نهایی شدن تصمیم کاربران کمک بسیار زیادی خواهد کرد. البته ایجاد اعتماد تنها با نظر مثبت کاربران به دست نمیآید میتوانید از لوگوی برندهای همکار، مجوزهای اخذ شده، تاییده سلبریتیها و ... استفاده کنید.
7-دکمه فراخوان یا CTA را فراموش نکنید
دکمه CTA (Call To Action) گزینهای است که کاربر پس از کسب اطلاعات مورد نیاز و بازدید از لندینگ پیج، جهت خرید و یا بازدید از دیگر صفحات وب سایت شما بر روی آن کلیک میکند. این گزینه معمولا کاربر را به خرید، ثبت نام، درخواست مشاوره و غیره تشویق میکند. برای نوشتن CTA سعی کنید از کلمات و یا عبارات کوتاه و خاص استفاده کنید. عباراتی همچون «جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید» و یا «ادامه مطلب» جملاتی هستند که در تمامی لندینگ پیجها استفاده میشوند و تاثیر چندانی بر کاربران ندارند. به عنوان مثال عبارت «افزودن به سبد خرید» برای لندینگهایی که با هدف فروش طراحی شدهاند به عنوان تیتر CTA مورد استفاده قرار میگیرد که نمونه آن را در وب سایتهای معروفی همچون دیجی کالا جهت ثبت سفارش محصول مشاهده کردهایم. برای طراحی دکمه CTA سعی کنید آن را در ابعاد بزرگ و با رنگهای شاخصی همچون قرمز و یا نارنجی در صفحه قرار دهید تا توجه مخاطب را به آن جلب نمایید. زمانی که کاربر بر دکمه CTA کلیک کند یعنی طراحی لندینگ پیج شما با موفقیت انجام شده و به هدف خود یعنی جلب توجه کاربر دست پیدا کردهاید. اما این همه ماجرا نیست و موفقیت طراحی صفحه فرود به فاکتورهای مهم دیگری نیز بستگی دارد.
8-تست کردن را فراموش نکنید
به یاد داشته باشید که هیچ خط پایانی برای طراحی صفحه لندینگ وجود ندارد و اگر بخواهید بهترین نتیجه را بگیرید باید دائما A/B تستهای مختلف بگیرید تا بهترین صفحه را طراحی کنید. به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه نرخ تبدیل صفحات فرود را زیر نظر قرار دهید و این روند را همیشه حفظ کنید.
منبع: وب