درست مانند هر کانال بازاریابی دیگری، ایمیل مارکتینگ نیز مزایا و معایبی دارد. بیایید به طور خلاصه به برخی از مهمترین آنها بپردازیم:
مزایای ایمیل مارکتینگ
بازاریابی ایمیلی مزایای زیادی دارد. اینها تنها تعدادی از مهمترین مزایایی است که باید در نظر داشت.
1-ایمیل مبتنی بر مجوز است
وقتی مشتری به شما آدرس ایمیل خود را اعتماد می کند، معادل مجازی دادن کلید خانه اوست. کسب مجوز ورود به جای حضور بدون دعوت، شانس تعامل و تبدیل را افزایش می دهد.
2-دسترسی مستقیم به مخاطبان شما را فراهم می کند
شما می توانید به طور مستقیم با مشترکین در برنامه های آنها ارتباط برقرار کنید. به علاوه، از آنجایی که اکثر مردم چندین بار در روز ایمیل را چک می کنند، پیام شما بیشتر دیده می شود.
3-ایمیل کنترل بیشتری را فراهم می کند
با اکثر پلتفرم های بازاریابی دیگر، شما صاحب پلتفرم نیستید. اگر پلتفرم دیگر وجود نداشته باشد، تمام کار سخت شما با آن غرق می شود. اگر گوگل یا فیس بوک الگوریتم خود را به روز کنند، دسترسی شما به شدت کاهش می یابد.
با این حال، با ایمیل، شما صاحب روابطی هستید که با مشترکین خود ایجاد می کنید.
4-قابلیت های شخصی سازی بیشتر
شما می توانید از داده های جمعیت شناختی یا روانشناختی برای ایجاد کمپین های شخصی و هدفمند استفاده کنید. تحقیقات نشان میدهد که کمپینهای تقسیمبندیشده و شخصیشده درآمد را تا ۷۶۰ درصد افزایش میدهند.
5-آسان برای اندازه گیری موفقیت
اندازهگیری اثربخشی یک کمپین بازاریابی بسیار مهم است، و بازاریابی ایمیلی خودکار، اندازهگیری کمپین شما را آسان میکند.
6-مقیاس پذیر
کمپین های بازاریابی ایمیلی می توانند به راحتی با افزایش مخاطبان شما بدون فشار آوردن به منابع یا به خطر انداختن کیفیت، مقیاس شوند.
معایب بازاریابی ایمیلی
ایمیل مارکتینگ همش گل و بلبل نیست. نقائصی هم وجود دارد که باید از آنها آگاه بود. خبر خوب این است که یک استراتژی عالی می تواند تأثیر معایب را کاهش دهد مانند:
1-رقابت سخت
قرار گرفتن در یک صندوق ورودی به هم ریخته می تواند یک چالش باشد. برای اطمینان از باز شدن ایمیلهایتان، باید خلاق باشید.
2-شما به یک لیست ایمیل نیاز دارید
با بازاریابی ایمیلی، شما باید از قبل یک لیست ایمیل داشته باشید تا کمپین های خود موثر باشند. ایجاد یک لیست ایمیل می تواند مشکل باشد و زمان می برد.
3-بسیاری از قوانین و مقررات برای حرکت
قوانین مختلفی برای استفاده از ایمیل برای مقاصد تجاری وجود دارد. که برخی از آنها کسب و کارها را از ارسال ایمیل های ناخواسته منع می کند و الزامات ذخیره سازی داده ها را مشخص می کند.
متأسفانه، برخی از مشترکین ممکن است ایمیل های شما را به عنوان اسپم گزارش کنند، حتی اگر مشترک شوند. در نتیجه، شهرت فرستنده شما ضربه می زند.
4-مسائل مربوط به تحویل
تحویل تضمین نمی شود. بسیاری از ارائه دهندگان ایمیل (فکر می کنیم Gmail یا Outlook) از فیلترهای هرزنامه استفاده می کنند. برای اجرای کمپین های بازاریابی ایمیلی موثر، باید با مسائل مربوط به تحویل و تحویل مواجه شوید.